mandag den 1. april 2013

1/4 Glædelig første april

Har I alle haft en god første april? Det håber jeg. Her blev den i hvert fald fejret med godt vejr, højt humør, glade heste og ja... aprilsnare.

Jeg startede med, at jeg tog Idas dækken af, og så stod hun der uden imens jeg gjorde rent i rytterstuen (mit lille job) og fik muget ud.
Hun var stadig rigtig varm da jeg så hentede hende igen, men hun havde lige rullet sig... fedt. Jeg striglede hende udenfor, og jeg måtte tage både jakke og fleecetrøje af, da der simpelthen bare var så varmt! Ida havde det også bare mega varmt?!
Jeg brugte 5 kvarter på, at få hende striglet så ren, at det ikke ville se helt dumt ud at ride på hende. Dog var der stadigvæk lidt på ørene osv. Jeg fik også ordnet hende hove, med en meget fin pedicure :P
Desuden brugte jeg en rigtig god børste til fældning, og der røg simpelthen så meget hår af. Hele gårdspladsen var fyldt op med hvidgullige Ida hår.

Jeg besluttede sammen med Mathilde, at vi skulle ride en tur.

Vi red derfor vores første tur i meget lang tid, hvor jeg kun havde en trøje på, og Ida ikke havde tæppe på :)
Vi red bare på de små veje rundt i en 5 kvarter, og der var bare super hyggeligt. Vejret var fantastisk, og vi blev bare så glade, alle 4.
Ida var rigtig dygtig hele turen, hun fik frisk fremad, men alligevel blev hun lidt forpustet. Det plejer hun ikke at blive, men jeg tror det var pga. varmen. På trods af at jeg havde givet hende vildt meget vand inden (og efter) vi red. Varme og Ida er ikke så gode sammen :P

Ida holdte øje med en hund, der gik foran os i meget lang tid. Jeg tror ikke helt, at hun synes den skulle gå der. Hun gik også igennem meget dybe vandpytter, og det var bare mega sejt.

Vi tog lidt trav, og Idavar bare rigtig sød. Dog var hun ret langsom, så Mathilde måtte stoppe Maurita op så der kom lidt plads imellem os. Maurita satte så i meget hurtig galop i stedet for trav. Jeg troede, at Mathilde ville falde af (hvilket hun ikke gjorde, meget imponerende) så jeg hoppede af Ida imens Ida travede.
Der skete ikke rigtig noget, så jeg skulle komme på på Ida. Det har jeg aldrig gjort, uden sadel, uden nogen at stå på. I dag skulle så blive den første gang jeg gjorde det, dog kun med lidt hjælp :P

Vi travede lige lidt igen, og så skridtede vi resten af vejen. Vi red lidt ved siden af hinanden ude midt på vejen... jaja, der kommer ikke så mange biler herude hos os. Men vi kunne næsten holde i hånd, hvilket er sådan helt vildt. Ingen af hestene er sådan helt vild glade for andre heste, og da slet ikke hinanden, så der er godt :)
Da vi kom lidt længere gjorde vi det 2 gange mere, hvor vi kunne holde fat.

Da vi kom tilbage ordnede jeg lige det nye skidt der var kommet på Ida, og så kom hun ud på fold.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar