mandag den 22. april 2013

22/4 dressurdag

Der skete ikke så meget i dag. Ida havde det bare vildt varmt på folden i dag, så det var rigtig godt, at hun fik dækkenet af. Desuden fik vi lov at at få noget mere af den fold vi lejer, så det er vildt godt :) Det vil også sige, at de får græs på det nye stykke, så det bliver Ida nok rigtig glad for.

Et lille fint billede jeg lavede på paint. Det viser hvor meget mere fold de får. Forresten er det et meget gammelt billede tror jeg, ligenu er der i hvert fald frodig nyt græs på det andet stykke.

Nå jeg tog Ida ind og vi striglede lidt. Hun var jo ret beskidt når hun ikke har dækken på, men så er der jo bare mere at strigle :D

Jeg tog sadel og trense på, og vi gik ind i hallen for at øve lidt dressur. (vi startede med at skridte for udenfor).
Hun var rigtig sød, hun gik ikke sådan til bidet (indtil galoppen), men dte var ikke lige det vi havde lyst til i dag. Hun gik dog rigtig fitn med benene, både i letridning og i nedsidning. Hun søgte da også lidt ned med hovedet, men ikke så meget som hun plejer. Vi øvede et dressurprogram, en LD1, som er den eneste jeg kan. og det gik virkelig godt! Hun gjorde alt rigtigt, kom helt ud i hjørnerne, rundede sig og det hele. Og jeg siger jer, hvis vi havde redet stævne, havde de andre fået tæsk!
Da vi skulle til, at galopere blev hun lidt træls, hun skød skulderen og var Ida agtig (ved ikke hvordan jeg skal forklare hvad det er :P) Jeg måtte tage lidt mere fat i hende, og ride letridning. Så gik hun pænt igen, og gik meget mere til bidet, men løftet hals, og lidt mere stabilt. Derefter kunne jeg så sætte hende i galop. Her gik hun rigtig fint, og rundede sig, og jeg kunne ride små volter osv. Jeg kunne holde hende igang, også selvom jeg kunne mærke at hun var ved at falde ned i tempo. De jeg så satte hende i trav, begyndte det ovenstående igen. En cirkel Ö. Ej.. galoppen var nu rigtig god, jeg kunne dog ikke få hende til at skrifte galop, men det er også vildt langt tid siden vi sidst har øvet det!
Jeg fik hende travet og skridtet af.
Derefter stod vi i ret lang tid og striglede, tiden løb simpelthen lige pludseligt! Det var jo bare så hyggeligt!
Jeg glæder mig til i morgen til endnu en hyggedag med Ida :D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar