torsdag den 18. april 2013

18/3 Majas skønhedsklinik

Vidste ikke helt hvad jeg skulle kalde det her indlæg, så nu måtte det bare blive dette, da vi havde en rigtig hyggedag.

Jeg startede med at muge ud, og så lukkede jeg hestene ind. Pga. af blæsevejret kom de ind klokken 5. Ida var ret træt efter de sidste dage, og det havde jeg godt regnet ud på forhånd. Derfor fik hun selvfølgelig fri. Jeg brugte rigtig lang tid på at strigle (1½ time).
Jeg elsker virkelig bare at strigle når vi er alene som i dag. Jeg strigler normalt lige knap 1 time.
Vi havde det virkelig bare hyggeligt, Ida stod og faldt helt hen. Jeg startede med, at massere hende nogle af de steder jeg lærte i går. Hun blev sådan helt afslappet, hun stod og smaskede og gabte. Hun nød det bare så meget! Hun var ikke rigtig øm nogen steder, så det er bare skønt! Jeg fik hende også striglet. Hun blev bare så flot og ren. Hun blev også helt vildt blød, I skulle virkelig mærke hende.
Jeg fik også ordnet hendes hove rigtig pænt, de blev både vasket i hele 2 omgange, og så fik de olie.
Jeg fik også repareret min showshine, og så fik hun det i man og hale, så dde bliver nemmere at rede igennem. Jeg lavede også en virkelig flot fletning i hendes hale, og jeg er bare så ked af, at jeg ikke fik taget et billede af den :/ Men altså, jeg har ikke en mobil længere, som kan tage billeder.

Hun kom ned i boksen igen, helt træt og afslappet. Jeg tog hende grime af helt oppe ved striglepladsen, og så fulgte hun mig trofast ned til boksen. Ventede da jeg bedte hende om at vente, og selvom døren var åben, og hun vidste at der både var hø og foder.

3 kommentarer:

  1. Årh, det lyder super hyggeligt og afslappende:)

    Nu har jeg ikke redet siden jeg var omkring 8 eller sådan noget, så jeg ved ikke lige hvad en showshine er?:)

    knus
    http://leaemilieh.blogspot.dk/
    http://carolineandlea.blogspot.dk/

    SvarSlet
  2. Showshine er sådan noget fis til at sprøjte på pelsen, og folk siger pelsen bliver vildt blød af det, men det gør den altså ikke. Det gør snarere pelsen syntetisk at røre ved. Jeg bruger det til at gøre halen nemmere at rede ud.

    SvarSlet