søndag den 21. april 2013

21/4 Ida, Maja og mor

Jeg havde arrangeret en tur med Ida, min mor og så mig ned til den store skov.
Det var den første tur ned ad den store vej der fører til skoven uden sadel. Samtidig var det også den første tur alene.
Jeg startede med at få muget ud. Derfor hentede jeg Ida ind fra fold, hun var ret varm under dækkenet, og derfor mega træt.
Vi kom ind, og da hun fik dækkenet af kvikkede hun op. Jeg striglede hende til hun var ren, men det var hun forholdvis hurtigt, derefter hyggede vi bare lidt til min mor kom. Jeg tog trense på hende og vi red afsted klokken 4.

Der var ingen problemer med at få hende væk fra gården også selvom hun var alene. Hun var også vildt sød ned ad hele den store vej, trods der var vildt mange andre heste der red fordi hende. Hun var også vildt ligeglad med bilerne osv. Jeg hoppede dog af hende, da der kom en anden hest bag ved hende. Her blev hun lidt ukoncentreret. Jeg gik med hende et stykke ind i skoven, hvorefter jeg hoppede lidt op igen. Vi kom til det sted hvor vi havde tænkt, at vi skulle spise. Ida fik noget hø vi havde taget med, og da hun var færdig med det spiste hun græsset omkring os. Mig og min mor fik os noget dejlig pastasalat og brød. Det var bare super hyggeligt. Der sad nogle andre lidt væk, og børnene var helt vildt optaget af Ida. De kunne slet ikke få øjnene væk far hende, men altså, hun er jo også en gudinde. Da de var gået, og vi var færdige med at spise, tog min mor lidt billeder af os. De blev ret gode, også selvom min mor ikke er en mesterfotograf. Vi havde egentligt tænkt, at vi skulle ride lidt mere i skoven. Men det var allerede var blevet lidt sent, og Ida ville gerne hjem. Derfor blev vi lidt på vores plads, og fik taget lidt  billeder hvor jeg red osv. gik turen hjemad igen.









Jeg skridtede ud af skoven, men Ida blev lidt frisk. Jeg valgte at gå resten af vejen hjem, da jeg ikke lige ville dratte af igen. Jeg tænkte, at hvis jeg trak kunne det jo ikke gå galt igen :P
Det var også rigtig hyggeligt, at gå. Jeg gik imellem Ida og min mor, og vi snakkede og ja.. hyggede os.
Vi stoppede op på hjemvejen, da min mor synes det var et godt lys, og så tog vi nogle billeder der også :D

Et lille hestekys


Da jeg kom tilbage striglede vi lidt igen, jeg fik også vasket hove osv. Vi var helt alene, så det var vildt dejligt. Hun kom tilbage i boksen da vi var færdige, denne gang uden dækken :)

1 kommentar:

  1. Igen, meget søde billeder og en virkelig flot hest!

    Kan godt lide at din blog skiller sig ud imellem alle modebloggene, fotobloggene osv. Er ikke selv det vildeste heste-menneske, men det er spændende at læse om :-)

    SvarSlet