lørdag den 13. april 2013

13/4 en masse cirkelvolter

Vi øvede lidt dressur i dag, med mange cirkelvolter for at løsne lidt op.

Jeg startede med at hente hende ind fra fold.
vi fik hygget rigtig meget på striglepladsen. Jeg fik både vasket hendes ben og jeg fik lov til at strigle hende rigtig meget i hovedet. Derfor blev hun helt ren.

Jeg tog trense og tæppe på, og så red vi lidt udenfor. Hun var dejlig, sød og rolig. Vi stoppede op, og sø fik vi øvet ryste fra ryggen. Det er hun også ret god til.





Vi gik ind i ridehuset for at træne lidt dressur. Dette gik bare super godt. Hun søgte fin ned, og begyndte at gå rigtig pænt. Vi er jo igang med, at gøre vores dressur mere hyggelig, så hun går ikke så flot som før. Men vi har det meget bedre, og det er helt klart det vigtigste.
Hun gik dog ret dybt, og til tider og en smule under lod, men jeg havde ret løse tøjler, så det er derfor. Det skal vi have øvet noget mere, men jeg synes allerede vi fik os et godt stykke vej i dag.
Vi travede faktisk hele tyve minutter (selvfølgelig med pauser), det er det længste siden uheldet.




Det allervigtigste var dog, at jeg formåede at ride hende til bidet samtidig med, at vi har det hyggeligt. Hvad sjovere er, er at hun ligger meget mere stabilt på bidet nu, og jeg tror det er fordi jeg ikke er nær så opsat på at hun skal gøre det. Så bliver man jo mere spændt osv. og derfor får man et dårligere resultat.

Vi fik striglet efter, og så kom hun ud på fold igen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar