onsdag den 17. april 2013

17/3 Stjernedressur

Det første jeg gjorde, da jeg kom ud til Ida var, at tage hendes dækken af. Derefter mugede jeg ud, og så skulle jeg gå nogle timer i handicapridning som trækker (lidt ala rideskole, men bare med handicappede ryttere, som ikke kan så meget selv.

Da jeg så var færdig med det, hentede jeg hende ind fra fold.
Vi stod og striglede, hvilket var sådan okay hyggeligt, men der var dog ret meget larm i stalden. Derfor gik vi ind og red, da det blev lidt for meget.
Jeg tog sadel og trense på hende, og så gik vi ind i hallen. I skridt var hun lidt langsom, men hun var dog rigtig nem at arbejde med hvad angår hovedet. Hun søgte ned til bidet, godt nok for lang tøjle. Da jeg satte i trav, var hun også lidt langsom. Hun var heller ikke sådan vildt medgørlig i hovedet. Jeg gav hende lige et lille tryk, og aldrig har det da hjulpet så godt! Resten af tiden havde hun bare en super god energi, og tog virkelig flotte og lange skridt. Efter lidt tid, begyndte hun også at arbejde rigtig fint med hovedet. Hun gik rigtig pænt til bidet, samtidig med, at hun gik fremad. På den måde blev det meget pænere at se på. Vi øvede øgninger, som hun bare b´var rigtig god til. Vi øvede også mange volter osv. Det gik bare super, og hun rundede sig pænt til indvendig side hele tiden.  Samtidig fik hun ryggen rigtig godt med sig, og det er nok det der er den største forskel. Her de sidste par dage, har hun generelt bare været så dygtig! Det er helt vildt. Hun er også blevet nemmere at styre med benene, hun hører rigtig godt efter mine signaler.
I galoppen var hun også rigtig sød, hun fik en fin galop de to første gange. Hun samlede sig en smule, hvilket jo er rigtig godt. Det vi øvede mest var det indimellem. Her gik hun bare super, faktisk ligesom før galoppen. Hun gik pænt fremad, men uden at løbe samtidig med at hun holdte sig på hovslaget, samt gik til bidet. Det er jo noget vi har haft rigtig svært ved, så igen, super godt! Den sidste galop var endnu bedre! Her samlede hun sig meget, fik et godt tempo (normalt er hun for hurtigt). Hun kunne komme ind på små volter, og hun rundede sig simpelthen så flot!
Det er ret svært at forklare hvor god hun er, men vil (forhåbentlig) på lørdag få mit kamera med derud. Så kan I se det selv :)
Det så bare så godt ud!

Vi skridtede af udenfor, og igen var Ida bare sød. Hun havde svedt en del, så vi skridtede i 20 min.

Da jeg havde fået alt sveder væk fra hende, lånte jeg en bog Mathilde har om trykpunktsmassage for heste. Jeg øvede mig lidt nogle steder, hvor hun overhovedet ikke var øm. Jeg vil låne bogen en anden dag, hvor jeg vil gå mere i dybden med det. Det skal nok blive godt.
Hun kom derefter ind i sin boks.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar