lørdag den 20. april 2013

20/4 på tur og tornado!

Jeg kom ud til Ida i dette fantastiske vejr, og hun started med at få sit dækken af.
Der stod hun 1½ time, og så hentede jeg hende ind fra fold. Da jeg hentede hende ind, skete der noget vildt underligt! Der kom en tornado, og nej der er ikke noget galt med mig! Jeg så den altså, og Ida blev vildt bange. Den var meget lille, men den var lige ved siden af os. Vi fik vildt mange småsten osv i hovedet! Da en tornado jo flyver rundt med ting i luften. Jeg ved virkelig ikke hvordan den opstod, det er jo ligesom en kæmpestor hvirvelvind i luften. Jeg vil nu sende et læserbrev til DMI (kan man ikke det?)

Den var nu slet ikke ligeså voldsom som den på billedet. Men I ved samme princip


Der skete egentligt ikke så meget i dag, men det var nu meget godt alligevel, sådan er det altid når der er godt vejr.
Jeg startede med at strigle hende, og så skridtede jeg lidt udenfor. Jeg vidste faktisk ikke hvad vi skulle lave. Jeg mødtes dog med Sophie og en af hendes veninder der er på besøg her i weekenden, og så red vi en tur med dem. Vi red nogle steder vi ikke plejer at ride, men Ida var sød alligevel. Vi red bare i vores egen skov, men også selvom den ikke er stor red vi i knap en time uden at føle at vi red de samme steder. Ida kender den anden hest, da de engang stod på fold sammen (hesten på besøg). Derfor kunne de gå ved siden af hinanden. Ida blev tilbage i skridt, da de andre ville trave over nogle grene. Det er jeg meget glad for.
Jeg var lidt ked af, at vi ikke rigtig havde noget tosomhed i dag, men det går nok. Ida var nu rigtig sød på hele turen, og det var da også rigtig hyggeligt. Det er bare lidt mere roligt når man er på tur med Mathilde. Jeg tror dog, at Ida synes det var meget sjovt, at prøve en tur med lidt mere gang i den som der var i dag. Hvilket altså er normalt, men jeg er bare meget sart :P

I morgen skal vi på tur med min mor, og det skal nok blive hyggeligt :)

Jeg striglede hende hurtigt over igen, og så gik vi ud og fik lidt græs. Derefter kom hun selvfølgelig på fold i dag.

1 kommentar:

  1. Ja vejret har ikke været til at tege fejl af i dag : ) Og så er det jo dejligt at man har fri :))
    http://jamaiisvu.blogspot.dk/

    SvarSlet