søndag den 7. april 2013

7/4 Nu også i trav

Jeg hentede Ida ind fra fold, og så striglede jeg hende igen.
Det blev dog ikke til så meget, da hun lod til at have meget energi. Da jeg ikke lige havde lyst til meget energi i dag, tog jeg hende et smut ind i hallen. Hun rullede sig, men hun løb nu ikke. Hun kom istedet hen til mig, og sammen gik vi ud igen. Bagefter var hun meget mere rolig, hun kan godt mærke på mig, hvornår hun skal være rolig eller ej.
I dag blev så dagen hvor jeg jeg følte at hun fælder uendeligt meget! Det kan slet ikke stoppes. Det sker en gang hvert år, først er det fedt, men så lidt senere, vil man bare gerne have sommerpels. Kan nu godt lide når de fælder, så har man nemlig en grund til at strigle længe :P

Jeg fik også hår af hendes hoved. Da hun ikke bryder sig om, at blive rørt for meget i hovedet, var det ret stort. Hun fandt dog ud af, at det faktisk var meget rart. Hun havde halvt lukkede øjne, og spidser mule. Med andre ord havde hun sit det-er-lige-der-det-klør-og-det-er-rart-at-du-klør-mig-der udtryk på.
Da vi stod indenfor, var vi lidt hurtigere med striglingen end de andre dage.
Efter gik vi ind i hallen med hovedtøj og så hoppede jeg op. Hun var rigtig sød, dejlig stille og rolig, og hun hjælper mig rigtig godt med at finde roen igen :) Jeg besluttede at vi godt kunne tage en lille trav, og det gjorde vi så. Jeg måtte dog holde hende virkelig meget tilbage (så det ikke gik sådan vildt ondt på mig), så hun næsten ikke gik fremad.
Vi tog ca. 3 traveture (ca. 5 minutter i alt, hvor ca. halvdelen var skridtpauser).

Bagefter vi havde redet (20 min i alt), striglede jeg hende igen. Mere hår røg af :P Jeg fik striglet hende på benene (hvilket jeg ikke kune før, da det gjorde ondt at bukke sig for meget), men de blev ikke helt rene, da jeg stadig fik ondt af det :/
Desuden fik jeg ordnet hendes hoved rigtig pænt, da jeg fandt et lille trick.
en sliksten som hun spiser af imens jeg strigler. Hvorfor havde jeg ikke tænkt på det noget før?!

Hun kom selvfølgelig ud på fold igen bagefter

1 kommentar:

  1. Lyder som en god dag !:)
    Du har en super fed blog! Jeg tænkte på om du kunne have lyst til at følges?
    Knus
    Bynanasoerensen.blogspot.dk

    SvarSlet