søndag den 28. april 2013

28/4 med bandager og det hele

Jeg vil lige starte med at fortælle, at jeg har fået en iPad mini i dag af min onkel (jeg ved ikke hvorfor jeg skulle have den i dag, da det er min fødselsdagsgave) men glad det er jeg virkelig!
Jeg skriver selvfølgelig dette indlæg fra min nye iPad.

 Vi havde virkelig bare en god dag i dag, Ida var en stjerne som altid. Jeg startede med at muge ud og give hø og foder. Derefter gik jeg ud og hentede hende fra folden, hun kiggede glad da hun så mig. Dog ville hun ikke med mig ind igen, hun ville hellere blive ved græsset.

Vi striglede udenfor, hvor Ida fik hø. Der var bare super skønt der i solen. Der var varmt og fuglene sang og Ida var sød! Vi stod og striglede en halv time, min ene veninde sad ved siden af, og så hyggede vi os alle tre. Ida blev rigtig fin og ren.
Bagefter tog jeg sadel og trense på hende, og jeg synes vi skulle prøve med bandager for første gang. Hun blev bare så fin, hun havde matchede pandebånd, underlag og bandager.

Vi gik ind i ridehuset for at øve lidt dressur. Hun gik rigtig godt. Skridten bar som normalt, lidt løsgørende øvelser og sådan. Desuden lavede vi schenkelvigninger på begge sider, og hun var bare helt vildt god.  I starten var hun ret dårlig på den dårlige volte i trav. Derfor havde vi meget vægt på det hele vejen igennem. Hun er blevet rigtig god på den gode volte, her runder hun sig selv, også selvom jeg ikke har fat i tøjlerne. Hun havde lidt svært ved at runde sig på den dårlige volte, og jeg kunne ikke så godt hjælpe hende med det. Vi har generelt haft det sådan at vi har taget den gode volte, da det er meget nemmere, og så går det bedre. Det bider os lidt i halen nu, da den jo er lidt træls. I starten gik hun ikke til bidet, men rigtig dejlig afslappet. Hun havde da også hovedet lidt nede, så det et også helt fint. For hvert minut gik hun bedre og bedre på den dårlige volte, og til sidst kunne hn da runde sig helt perfekt. Dog med min hjælp. Hun begyndte også at gå mere rigtigt til bidet. Hele vejen igennem havde hun en super fremaddrift, og hun løftede og bagbenene mere end normalt. Hun bar sig selv super godt i dag, ligesom hun har gjort den sidste måned. Ud fra dagen i dag, tror jeg godt, at hun kan komme til at gå ens på begge volter. Noget hun er blvet god til, som jeg ikke har skrevet om er; hun er blevet super dygtig til at gå til bidet i skridt. Ikke når vi skridter for, men de små skridtpauser, desuden er hun blevet super til øgninger.

Vi galoperede ikke i dag, da vi fokuserede rigtig meget på traven, og det gav pote.

Vi skridtede selvfølgelig af udenfor i det super gode vejr.

Bagefter fik vi striglet al sveden af, og jeg fik vasket og givet hendes hove olie. De så bare så super smukke ud, da vi kom gående ned ad staldgangen ned til folden. Hvor hun var glad for at se sit elskede græs igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar