fredag den 19. april 2013

19/4 Ååh hvor er det godt!

Seriøst jeg har haft den bedste dag nogensinde! Jeg vil fortælle om hele min dag, og gå mest i dybden med hvad der skete med Ida.

 - Det startede i morges, hvor jeg havde det vildt hyggeligt med min mor.
 - Bagefter var jeg i skole, i meget kort tid (havde 1 time, men var der nu meget længere)
 - Først snakkede jeg med mine venner omkring go' morgen Danmark. Og de her venner er altså helt vildt underlige og sjove, så ja.. de er bare sjove at snakke med. (de hedder Tobias og Dennis, og er sådan virkelig sjove!
 - Så havde vi diktat! (jubel)
 - Bagefter spiste vi frokost på vores skole, og der skete også bare så mange sjove ting. Vi snakkede blandt andet om Ida (da to af mine veninder (Rebekka og Sasja) skulle på besøg hos det søde dyr. Min ene ven (Tobias), troede at heste var kødædende. Jeg ønskede en lille dreng tillykke med fødselsdagen, og Sasjapigen væltede en lille pige (vi har en syg humor).
 - Derefter tog vi hjem for at hente mit ridetøj
 - Så cyklede vi ud til Ida, og da der blæste helt vildt var det ret sjovt. De to andre sakkede hele tiden bagud, og ja.. de var ved at blæse væk!

Vi kom ud til Ida, og vi startede med at muge ud. Jeg måtte lige give et lynkursus i at muge ud, og ja det er bare sjovt når folk skal muge ud for første gang :P
Da vi så skulle blande foder, måtte jeg lige bevise, at der altså ikke er kød i hestefoder.
Vi hentede Ida ind fra fold, og alle hestene var ret oppe at gøre! Men Ida var nu stille og rolig. Ida plejer ikke at være vildt begejstret overfor nye mennesker, og Sasja og Rebekka var også lidt utrykke ved hende. Men de tog det alle meget flot, og de fik da striglet hende lidt. Ida synes faktisk det var ret rart at blive soigneret af 2 (de stod kun inde ved hende en af gangen) på samme tid.
Jeg tog trense på hende, og så gik vi ind i hallen. Jeg overgik faktisk mig selv, og lod dem prøve at ride hende (INGEN andre må ellers ride på hende, da hun som sagt ikke bryder sig så meget om nye mennesker. Dog havde de alle været meget venlige overfor hinanden, og Ida kunne godt lide dem) Derfor tænkte jeg, at det sikker ville være meget god træning for Ida.
Jeg startede med, at skridte hende i ca. 5 min. Derefter fik de hver lov at prøve en tur. De kunne ikke rigtig finde ud af det til at starte med, men de fangede det faktisk lynhurtigt. De kunne da ride rundt på hende selv, men de kunne nu ikke ride hende mere en 3 meter væk fra mig, så kom hun tilbage til mig. De kunne dog overhovedet ikke finde ud af at stoppe hende. De trykkede lidt i tøjlen, og så stoppede hun ikke, og så gav de op. Ida blev lidt forvirret over det, men hun tog det så pænt. Men hun gjorde jo det de bedte hende om, at gå lidt langsommere.

Ida, Rebekka som er oppe på Ida, og Sasja står ved siden af

Nu er Sasja så oppe 


Og igen med Sasja på ryggen


Jeg satte mig op igen, og så fik jeg hende lige travet en lille smule. Hun gik rigtig pænt, igen store dejlige skridt, og hun løftede faktisk og benene rigtig flot. Hun søgte også ned til bidet, men jeg havde helt lange tøjler, sp det var ikke at gå til bidet på den måde.¨

De kom begge op en gang mere, og fik en travetur. De kunne begge trave, Rebekka travede ca. 2-3 store 20-meter volter, imens Sasja travede 2 meter. Der var jo ikke nogen sadel på, så det er rimelig godt alligevel. Derefter skridtede de lige en smule mere. Igen kom jeg op, og så skridtede vi lidt udenfor i blæsevejret, først en runde om hallen, hvor vi næsten blæste væk. Derfor gik vi ind i skoven, hvor der var mindre blæst, og skridtede 2 runder i den forreste del af skoven. Jeg tror ca. vi red i en halv time, eller måske lidt mere.

Jeg er faktisk meget stolt af mine veninder og min bedste veninde Ida <3

Jeg striglede hende selvfølgelig igen bagefter, her var vi lidt mere alene, så det var også rigtig rart. De to andre begyndte dog at fryse, så jeg tog hende ud på folden igen.
Jeg tror også Ida havde en rar dag, en god lang dag på folden, da de først kom ind klokken 8. Desuden var jeg jo kun de her ca. 2 timer ved hende, så fik hun lov til at slappe af.

Jeg kom over nogle grænser! Det at der er andre der må ride Ida, det er en sjældenhed. Desuden også det der med at skifte rytter hele tiden, bryder jeg mig heller ikke om, da jeg er bange for, at det er stressende for hesten. Jeg går meget op i, at hun ikke må have et stressende liv, da det jo må være stressende. Men jeg tror selv hun synes det var meget hyggeligt, med noget afveksling. Man kan godt nok mærke på hende, at hun ved hvordan hun skal være omkring nybegyndere, (i ved.. tidligere rideskolehest) så længe de forholder sig roligt. Så bliver hun også helt rolig, og passer sådan på dem. Så sødt!

 - Nå.. bagefter tog vi op til Sasja, som bor lige ved siden af.
 - Vi skulle rydde op i hendes skab, og den her lille pige (okay hun er 16, men kun 155 cm høj :P) havde for det første 15 stykker tøj jeg kunne passe og jeg måtte få! Desuden havde hun vildt meget sejt tøj, og alligevel vælger hun bare at gå i skjorte hver dag!
 - Ej men det var bare så hyggeligt og sjovt, vi grinte helt vildt, og spiste slik og ja så fedt! Og så havde Sasja også bare noget sjovt tøj, sådan virkelig sjovt!!
 - Jeg kom først hjem 21:30.. wow.

Jeg undskylder får den lidt dårlige formulering og evt. skrivefejl, men er altså virkelig træt nu, og klokken er 23:40. Over min sengetid.

Rebekka har desuden sin egen blog, den vil nogle af jer sikker gerne læse.. Den er så sjov :P
Resofikka.blogspot.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar