mandag den 15. april 2013

15/4 den første gang

Jeg har simpelthen så mange overskrifter det vil passe til i dag. Jeg valgte dog denne, da der simpelthen var så mange ting, som var den første.
 - Første galop efter ulykken
 - Første gang vi red så flot dressur som i dag
 - Første gang Ida svedte meget i år af dressur
 - Første gang jeg overvejede kraftigt om jeg skulle tage dækkenet helt af hende
 - Første gang med sadel efter ulykken
 - Første gange i år, at jeg havde t-shirt på hele dagen

Og alt dette var altså ikke de eneste ting, men kun de vigtigste af dem.

Denne fantastiske dag jeg har haft i dag, startede som sædvanlig med udmugning og at jeg hentede hende fra fold. Mathilde spurgte mig, om vi skulle ikke skulle ride tur. Jeg sagde dog nej (også en første gang), da jeg følte det ville gå bedst med dressur, og der havde jeg ret!
Vi striglede hvilket var rigtig hyggeligt, men så kom der en masse larm rundt omkring hende. Derfor blev hun ret ukoncentreret, og kunne ikke rigtig falde til ro.
Vi gik derfor ind i hallen.

Da jeg skulle op var hun også lidt forvirret og ville ikke stå stille. Igen da jeg skulle spænde gjord var hun træls. Men da vi så begyndte at ride, var hun simpelthen så sød. Hun var fremadgående, og man kunne mærke, at hun virkelig ville gøre alt for mig. Hun tog nok dobbelt så lange, som hun plejer. Hun var meget lyttende overfor mine hjælpere, ååh, hvor var hun bare sød!
I traven var hun også bare en stjerne. Hun gik rigtig flot til bidet, men samtidig med, at hun stadigvæk gik vildt godt fremad! A'men jeg kan slet ikke forklare hvor sød hun var! Jeg er bare så sindsygt stolt! Jeg tror aldrig vi har redet så flot dressur, på noget tidspunkt. Jeg kunne få hende til simpelthen alt! Øgninger, parader osv, og det hele gjorde hun bare så flot. Hun blev dog lidt træls imellem noget galop, men meget mindre end normalt, og jeg fik hende hurtig rette op igen (hun skyder skulder).
Jeg fik sat hende i galop, og her var hun også bare dygtig, hun løb ikke på noget tidspunkt, og hun lavede nogle syre galopanspring! Galoppen var lidt hurtig, men hun har også haft meget pause. vi fik nogle rigtig gode galopper, men hvad vigtigere er: Så fik vi en rigtig fin trav 90% af tiden imellem galopperne, uden at løbe, (næsten) uden at skyde skulder, og samtidig gå til bidet, og være ligeså medgørlig som resten.
Vi red (- skridt af og for)  en ½ time, hvilket er mere end normalt!
Derefter red vi udenfor, først en lille tur i skoven med Sophie og hende hest Streamy, men efterfølgende alene, til Ida var helt tør! Og det er vigtigt at nævne, at Ida bare var sød og rolig.

Jeg følte bare at vores dressur så så prof. ud. Jeg havde ikke min jakke på, så jeg så ikke sådan monstertyk ud, helt tilpas faktisk! Ida gik som en drøm. Jeg huskede alle de ting jeg skal huske, at kigge op f.eks. Der vil jeg godt lige prale, at det gjorde jeg hele tiden. Der var ikke noget jappe trav, det var store flotte gangarter hele vejen, om det var i letridning eller nedsidning. Jeg følte faktisk, at vi var ved at ride et meget højt dressur program, en LA6!

Jeg fik forresten helt ondt i mine mavemuskler, så meget gik hun fremad. Dette var bare en af de dage, hvor de var super ærgerligt, at der ikke var en med et kamera.

Derefter striglede vi igen, her var vi helt alene, hvilket gjorde, at det bare var så hyggeligt!
Jeg overvejede kraftigt om jeg skulle lade være med, at lægge dækken på hende. Jeg fandt dog ud af, at der stadigvæk er ret koldt om natten, så vi venter lige et par dage endnu.

Jeg vil lige opfordre jer til noget:
Jeg har hørt at google friend contact (det i bruger til at følge min blog nu) lukker ned. Derfor synes jeg da, at I skal følge min blog via bloglovin' i stedet for. Dette er en super blogfølgeside, det eneste der kræves er en bruger, som er gratis og nem at lave :P

http://www.bloglovin.com/blog/4884111/ida

Følg vores blog under dette link :)

2 kommentarer:

  1. Sød hest! :-D

    http://sarahemiliee.blogspot.dk/

    SvarSlet
  2. Åh nej lukker det ned?!

    Men herligt indlæg Maja!!

    SvarSlet