fredag den 26. april 2013

26/2 tosomhed

Elsker virkelig når jeg og Ida er alene -  tosomhed. Jeg ved faktisk ikke om dette er et rigtig ord, men i hvert fald et der betyder meget for mig.

Vi havde en super hyggedag i dag, vi fik redet til dressur med fokus på den dårlige volte, og det gik bare så godt!
Jeg startede med, at skulle tage billeder af en af pigerne der blev konfirmeret i dag (hun skulle jo have billeder sammen med hesten). Det fik mig til at tænke på min konfirmation, som d. 1 maj er for 2 år siden. Ida kom jo ned til kirken, og jeg tror jeg vil lægge nogle billeder ud den dag :D

Derefter fik jeg muget ud. Jeg gik ned på folden for, at tage nogle billeder af Ida på folden. Bagefter gik jeg tilbage med mit kamera og gik ud for at hente hende.
Hun var vildt sød, for de andre heste løb op imod hegnet da der kom en anden hest forbi. Ida græssede bare videre, hun kiggede lige op for at se hvor de andre kig hen. Hun tog hovedet tilbage igen, men så pludselig løb hun, alt hvad hun kunne, igennem hele folden. Det så vildt sødt ud, og ørene var bare helt fremme!





Nå.. jeg tog hende ind i stalden, efter 10 min. gik de sidste og vi blev alene.
Vi striglede virkelig lang tid (1 time), men tiden fløj bare afsted. Vi havde det begge rigtig hyggeligt. Jeg fik striglet hende helt ren, bortset fra en græsplet jeg ikke kunne på væk. Jeg fik vasket hendes hove, samt givet dem olie.


Ubegavet lille heste mus <3


Jeg tog sadel og trense på hende, da jeg besluttede mig for, at ride dressur. Vi skridtede for udenfor, hvorefter vi gik ind i hallen for at lave vores løsgørende øvelser. På magisk vis blev disse til en schenkelvigning! Utroligt alligevel.
I trav var hun bare rigtig god. Hun rundede sig hele tiden på den dårlige volte, og hun kom rigtig fint ud i hjørnene 80 % af tiden. Store fremskridt. Hun var næsten ligeså nem, at arbejde med på den dårlige, som på den gode volte. Vi red selvfølgelig også på den gode volte, hvor hun var helt perfekt!
Hun lavede nogle rigtig flotte parader fra trav, og hun var også rigtig dygtig til tilbagetrædning. Hun gik også super godt med benene, hun havde et godt løft, samt de store skridt, som jeg har ledt længe efter. Der gik lidt tid inden hun begyndte at gå til bidet, men hun gik så flot med benene, at det ikke rigtigt betyder så meget. Da hun så endelig gik til bidet, var det rigtig fint! Hun var suveræn i galoppen, flyvende og nem at styre. Hun lavede også gode galopanspirng, og jeg synes faktisk også, at hun var god til, traven imellem galoppen.
Vi prøvede desuden noget helt nyt - fra galop til skridt. Hun var faktisk ret god, men der gik dog lidt tid inden hun gik helt skridt. Hun kunne også sætte i galop fra skridt. Efter den første galop gik hun super fint i traven med hovedet. Men sådan er det altid, jo mere energi jo mere gå til bidet :P

Vi skridtede af udenfor, og det var igen super hyggeligt. Kvalitets tid for mig og Ida.
Jeg striglede lige det jeg kunne få væk af hendes sved, og så kom hun ellers bare på fold bagefter :D Hun valgte at rulle sig på det mest mudrede sted på folden... Held og lykke til mig i morgen :P

Som I måske kan se på mine billeder fra i dag, drillede mit kamera lidt meget :/ Jeg ved ikke lige helt hvad der gik af det, men jeg håber ikke det er noget det bliver ved med. Desuden er det bloggens 1 års fødselsdag i morgen, og det har jeg ventet længe på. Jeg har planlagt hvad jeg vil skrive i bloggen osv, så jeg håber det bliver rigtig godt :D

3 kommentarer:

  1. Søde billeder, en virkelig flot hest!

    SvarSlet
  2. Nogle virkelig søde billeder! Din hest er rigtig kær. ;)

    http://simoneeart.blogspot.dk/

    SvarSlet
  3. Fin blog du har dig, hese elskere vil sikkert også elske din blog.

    SvarSlet