tirsdag den 2. april 2013

2/4 På snetur i 20 graders varme

Det har nok været nogen af de to mest psyrealistiske dage i mit liv! Ikke mindst på grund af vejret, men i høj grad også lockouten
Jeg fik fri klokken 9:45, wow, og tog ud til Ida klokken 11.
Jeg hentede hende ind med det samme, og så striglede vi udenfor igen ligesom i går. Det var super hyggeligt, men også meget varmt. Ida fik vasket hove og hovskæg for første med slange, siden vinteren trådte ind.
Vi måtte lige vente på en af de andre, som skulle på tur med sin unghest, og så red vi da lige med.

Vi red ude i vores egen skoven, hvilket er meget lang tid siden, da der har være umuligt at komme frem pga. fældede træer. Det var simpelthen så mærkeligt, da jeg red i min t-shirt, imens der lå sne ud over det hele.. Det var bare så underligt!
Vi red hen til den lille å, men i dag ville Ida bare i over. Jeg valgte at hoppe af, og med lidt list fik jeg hende lokket over. Jeg hoppede op på hende igen, uden rampe uden sadel. Jeg er da blevet sej.
Resten af turen gik helt uden problemer, og var bare super hyggelig. Den anden hest (Katie) kunne gå helt oppe i røven på Ida, uden Ida blev sur. Vi kunne også ride ved siden af hinanden der hvor der var plads, hvilket jeg bare er super glad for.
Da vi skulle over åen igen, gik Ida lige igennem.

Da vi ankom til gården igen, striglede jeg hende lige hurtigt igen, og så kom hun ud på folden uden dækken, da der bare var så varmt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar