søndag den 31. marts 2013

31/3 Når ponyen ruller sig

I dag var jeg vildt træt.. da jeg stod op klokken 5 vintertid for, at lukke heste ud sammen med Mathilde.

Så var jeg lige med til stævne, og jeg stod i stalden igen klokken 13:00. Jeg hentede hende med det samme, og så gik vi en dejlig lang tur.
den varede 40 minutter, men vi kom nu ikke så langt, da det bare var i et rigtig roligt tempo. Det var nu rigtig rart. Jeg fik snakket nogle ting igennem med hende, som jeg ikke helt har lyst til at dele her endnu.. Men det kommer nok senere hvad jeg gør. Det er ikke noget med Ida som sådan at gøre, men noget heste relateret alligevel.
Det var nu rigtig rart lige, at komme lidt væk fra alle de andre, og bare få lov til at være alene med hende. Vi kom tilbage til stalden, og her var vi igen alene. vi striglede til hun var næsten hel ren. Her for tiden er hun lidt svær at gøre helt ren på bagbenene, da hun er kommet halvt i brunst. Det er forresten ret stort, da hun ikke rigtig gør det så meget mere.

Vi tog en lille tur på 20 min. udenfor omkring hallen. Ida var rigtig sød <3

Til at starte med, havde Ida helt vildt meget energi, men til slut havde hun intet. Det var fordi jeg var simpelthen så træt, og så indvirkede jeg lidt meget på hende...
Vi striglede lige kort igen, og så satte jeg hende ud på folden uden dækken i det gode vejr. Det synes un var en rigtig god ide, og hun synes da også lige, at hun skulle rulle sig lidt. Derfor måtte jeg vente til det nypålagte mudder var tørret, og så strigle det af igen, hvorefter hun så ville lægge dækken på.
Hun var nu dejlig varm stadigvæk :)

Hun kom ud på fold igen, og så sad jeg og kiggede på hende i solen, lige indtil hun skulle ind igen :P

Ingen kommentarer:

Send en kommentar