lørdag den 9. marts 2013

9/3 uuh det går stærkt

Vi red en god lang tur i dag. Vi startede med, at strigle hestene. Udenfor. Denne gang stod jeg og Ida et andet sted, og her var der sol. (ellers ville det være lidt koldt). Det gjorde, at det var meget mere sommeragtigt end de andre dage... Ida var ret meget oppe at køre da vi striglede, men hun faldt dog helt til ro, efter lidt tid. Her kunne den lille maskine/traktor ting køre næsten lige bag ved hendes numse uden hun blev bange <3
Vi red afsted en time efter, med sadel. Vi besluttede os for, at vi ville ride den samme vej som sidste gang vi galoperede, og så tage en lille galop det samme sted som sidst.
Vi red ned til skoven, og her var de begge lidt oppe at køre. Ida kiggede noget mere end hun plejer, var ved at stikke af fordi der kom en traktor og sådan. Dog var hun ellers sød og rolig på resten af turen.
Vi kom ind til stien til skoven, og her var stadig vejarbejde. Derfor måtte hestene gå på de der plader der nu ligger når der er vejarbejde. Det tog Ida i hvert fald rigtig fint. Jeg tror hun synes de er vildt sjove at gå på!
Da vi kom ind i skoven, blev de pludseligt endnu mere kvikke. Vi skridtede hen til en stejl bakke, og her var de eneste de tænkte på bare fart. Da vi så kom ned af bakken satte vi i trav. Her var Ida rigtig sød, jeg gav hende løse tøjler, og lod hende gp lidt der hvor hun selv ville. Hun ville dog gerne gå ude i siden, så jeg prøvede at lede hende lidt ud på midten. Der kom nogle mennesker med deres hunde, hvor vi selvfølgelig satte ned i skridt, Ida var helt kold overfor hundene.

Vi kom ud af skoven, og red op imod byen. Her blæste det bare helt vildt! Derfor prøvede vi, at trave meget på det stykke så vi kom hurtigt væk fra det.
Vi kom ind i byen, og ud på den anden side. Her travede vi lige lidt, indtil vi kom til galopstrækningen. Vi galoperede denne gang helt ude mod vejen, men det var meget sjovere. Det var så sindsygt fedt! Jeg gav Ida løsere tøjler, og trykkede lide til hende. Det var så tæt på, at hun jordrede, men så alligevel ikke.
Det var så fedt og hurtigt, at vi besluttede at vi ville skridte den sidste kilometer hjem, og så tage en galop på vores egen mark.

Da vi kom derover, og satte i galop for enden af bakken. Igen var det bare vildt sjovt, og hurtigt. På vej op af bakke tabte jeg så min bøjle, men jeg tog lige fat i hende, og så stoppede hun <3
Vi besluttede at vi ville tage en galop mere, et sted hvor Ida ikke er så glad for at gå. Vi satte i galop igen, men da der kom et sted ned af bakke, satte jeg i trav, og drejede rundt (hel instinktivt, ved ikke liiige helt hvorfor jeg gjorde det).
Ida gik i galop igen, og så drejede vi lige lidt ukontrolleret rundt (igen ved ikke helt hvad jeg lavede, det var mig der styrede, fuldstændig). Vi besluttede os derfor, at vi ville ride hen til det samme sted som før. Da vi kom i galop var det bare så pissefedt, jeg lænede mig frem, og gav hende tøjler. Jeg trykkede lidt til hende, og hun skød bare afsted i vild galop! Det var så fedt, da jeg bare kunne mærke, at det var mig der styrede, en stadigvæk sådan, at hun synes det var ligesom det var hende selv der styrede. Jeg har aldrig galoperet så hurtigt i hele mit liv! Hun galoperede så hurtigt, at hun jordrede. Der var så sindsygt sjovt! Hun havde også bare ørene fremme hele tiden :D Det bedste af det hele var, at jeg bare kunne styre hende, så det var ikke sådan, at hun ikke kunne stoppes igen.

De blev skridtet af nogle runder rundt om ridehuset til de ikke pustede mere, og så striglede vi lige en halv time bagefter. Her fik jeg lige vasket hove osv.

Det var nok den fedeste galop nogensinde! Bedre end den på sidste tur :D

Hun er helt fantastisk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar