mandag den 18. marts 2013

18/3 Lapper dækken

Jeg sidder her i mit lille hus, og lapper mit dækken, som Ida var så dygtig, at ødelægge i går. Det var det allerbedste dækken, og ja, nu er det broken. Jeg lapper det ekstra grundigt end det sidste der gik i stykker, da det jo ikke gik så vellykket...



Nå men til den dejlige dag jeg har haft med Ida i dag.

Jeg var så heldig, at jeg kunne blive kørt af min mor, da hun ikke brød sig om, at jeg kørte i det dårlige vejr der var i dag.
Jeg startede med udmugning, og så lavede jeg foder til to dage, samt satte en pose med hø. Alt dette i tilfælde af, at den der snestorm der forventes der kommer i morgen gør, at jeg ikke kan komme ud til pony.

Jeg tog hende ind fra folden. og striglede, hvilket som altid var super hyggeligt :D

Vi kom ind i hallen, og jeg hoppede op. Hun var mindre stiv i dag, så det var rigtig rart. Hun var dog en smule træt, hvilket jo var rigtig ærgerligt. I traven travede vi rigtig meget i små volter. Det gjorde, at hun faktisk blev rigtig nem at arbejde med. Hun søgte ikke så meget ned i starten, men jeg havde også halvløse tøjler. Hun havde til gengæld et rigtig godt tempo, og hun kom faktisk rigtig fint ind under sig.
Til sidst strammede jeg tøjlerne mere, og hun gik mere til bidet. Samtidig gik hun dog også lidt langsommere, men det var ikke sådan helt vildt dårligt. Hun er dog blevet rigtig træls til, at skyde skulder i mellem galop. Og det skal vi simpelthen have øvet noget mere, da jeg synes det er rigtig træls.

Første gang i galop, var hun ret træls. altså selve galoppen var fin... men hun skød meget skulderen og løb i anspringet.

Jeg fik hende ned i trav igen, og hun var meget ivrig efter galop igen. Hun gik en rigtig fin trav et par gange. og det er sådan jeg drømmer om, at det bliver.
Jeg fik hende i galop, et rigtig fint anspring var det. og så var det ikke engang i et hjrøne.
Jeg synes hun havde arbejdet rigtig fint, så igen satte jeg i en meget hurtig galop. En hånd på tøjlen, imens den anden klappede hende <3 Det var også bare et bevis på, hvor ligegyldigt en god form og en flot dressur er. Så længe man har det sjovt.. og det har vi virkeligt <3

Vi skridtede af, og hyggede igen i stalden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar