torsdag den 7. marts 2013

7/3 En fantastisk hest der reder ens dag

Jeg har haft lidt en lortedag i dag... Først fik jeg et 4-tal, så glemmer jeg min nøgle, og må vente i 1½ time på at komme ind, derefter falder jeg ned af vores trappe, og ja generelt bare trælst :/ Men som sædvanligt reddede Ida bare dagen totalt <3

Jeg kom dog ind, og tog ud til Ida lige med det samme bagefter. Jeg skyndte mig (eller noget) med at strigle. Det var ikke så børst børst børst færdig, men jeg skyndte mig, uden at stresse.
De blev til lige knap em halv time. Vi gik udenfor, og Anemargrethe ville tage nogle billeder af os. Dejligt.
Vi lavede lidt jordtræning udenfor, men hun startede med, at få lov til at spise lidt græs.
Vi gik videre, og stoppede op et sted. Vi øvede ryste, og løfte ben. Ryste er hun bare mester til. Hun var lidt træls til at løfte benet i starten, og var lidt ukoncentreret, hvilket var ærgerligt. Dog efter lidt tid, fangede hun det lidt. Vi gik videre, da vi fandt ud af, at der hvor vi stod, var baggrunden ikke så pæn. Det var også godt vi gjorde det, for Ida fik meget mere koncentration. Nu løftede hun benet kun ved at jeg løftede det, som i går. Vi tog forskellige billeder med de forskellige øvelser. Hun lavede alle de sædvanlige øvelser fra indenfor ligeså fint også selvom det var udenfor.

Jeg satte tovet, så det var tøjler, og så satte jeg mig op på hende. Her var hun også bare sød, Anemargrethe tog lidt billeder. Det var nu kun ca. 100 meter vi red, og det var bare på selve gården.

Bagefter striglede vi lige i 30 minutterstid.
Jeg skulle lige tage Idas foldvenner ind fra fold, da det lige var ved at blive mørkt... Jeg var forresten meget stolt af mig selv, da jeg tog to heste på samme tid :) Nå men tilbage til Ida. Da jeg hentede de to heste, måtte hun lige stå selv på striglepladsen. Hun havde dog været i det der humør hele dagen, hvor hun ikke rigtig kunne tåle adskillelse fra mig, så hun vrinskede efter mig da jeg kom gående.
Jeg kom derefter tilbage til hende. Jeg hentede hø, og imens vrinskede hun igen efter mig. Hun var sådan en lille baby i dag. En sød baby.
Hun kom til at stå nede ved siden af mig, da jeg mugede ud. og da jeg var færdig og tog trillebøren ud, gik hun lige ind i boksen. På trods af hø og tov. Det var meget mærkeligt.

Hun var nu ellers rigtig sød i dag :D







2 kommentarer:

  1. Hey, jeg følger din blog. Hvor er dig og din fjordhest bare søde sammen. I klæder hinanden og jeg synes dine billeder er super søde at se på. :) Jeg har selv en blog og en facebook side hvis du har lyst til at kigge, hæhæ.

    www.friendship-bamseogminna.blogspot.com
    www.facebook.com/bamseogminna

    super blog igen. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for den dejlige ros :D

      Følger forresten din blog tilbage

      Slet