onsdag den 27. marts 2013

27/3 for et år siden, når man kommer i mål

Der skete det forunderlige, at for et år siden i dag, fik vi den nyhed, at kunne købe Ida. Vi havde kæmpet i lang tid for at får lov til at købe hende, men intet gav pote. Vi havde modtaget et bud, men vi var nødt til at sige nej til det. Derfor gav vi et bud tilbage, men han takkede nej.
Jeg fortæller lige kort om dagen;
Mig og min mor skulle fejre, at hun lige havde fået udbetalt sin efterløn, så vi var taget på en rigtig god støgtur. Da vi kom hjem, og skulle kigge på det vi havde købt, åbnede min mor den her mail, hvor der stod vi kunne købe Ida, for det bud vi havde givet ham! Det var helt vildt fantastisk :D Det var mange tårer, og spekulationer og længsler der pludselig stoppede.

Her kan I se min facebookopdatering fra dagen
Nå men til dagen i dag.. Det skulle da fejres, så jeg havde taget mit kamera med, og dette dejlige flag, jeg jo fik i går.

Jeg kom ud til Ida i højt humør. Inden havde jeg hygget mig med, at lappe dækken, og ved I hvad? Jeg tror sq det holder denne gang.
Jeg skyndte mig lidt med, at muge ud, og bagefter kunne jeg bare ikke vente mere. Jeg tog hende ind fra folden, og der stod vi så med vores flag og striglede. (altså ikke med flaget)

Jeg tænkte, at vi rigtig skulle have en vild dag, så vi red uden sadel igen. Jeg følte det gik rigtig godt, mit kamera var lidt dumt, og det havde ikke filmet en masse, men jeg fik galoppen og det var nu det vigtigste.
Hun var rigtig fin i traven rent faktisk. Måske var hun bedre i går, det kan jeg ikke rigtig beslutte mig for. Hun var lidt langsommere, men til gengældt var hun lidt mere bedre hovedet, eller rettere det var mere lodret.
Efter lidt tid, fik hun dog en super fin trav synes jeg. Her kom hun meget længere ind under sig, hvilket hun også gjorde i skridten, den styrer hun bare til efterhånden. Der var dog et par svipsere, hvor hun igen gik lidt langsomt, men det var jo fint alligevel.
Vi kan jo godt :P
I galop var vi bare så seje! Vi galoperede i meget længere tid, og jeg tror det så lidt mere prof ud end i går. jeg føler jeg sad bedre, og lidt mere afslappet :) det var bare super sjovt! vi galopede ret meget, og Ida var ovenud træt bagefter. Vi galoperede også helt uden hænder! Det er vare så fedt!
 Nu skal hun også have fri i morgen.

Vi striglede igen, og jeg fik taget nogle billeder.
Efter det kom hun ud på fold. Hun var bare virkelig sød, jeg stod og kiggede lidt på hende, ved ledet. Hun blev bare stående og kiggede på mig. Jeg gik ind til hende, og så fulgte hun mig rundt i et stykke tid. Så stolt, hun foretræk jo mig fremfor fold og heste-venner. Selvom det er ærgerligt hun ikke er så social :/
Hun gik dog hen til lidt græs, og så gik jeg op og hentede mit kamera. Jeg besluttede mig for, at jeg ville lave en rigtig god video, som er lidt anderledes end normalt :P

Ida holder det fine flag, og hvis I undrer jer over bidemærket i hjørnet, så synes hun lige, at hun skulle smage. Typisk Ida

Hihi, det var ret sjovt da jeg skulle hjem igen, jeg kunne ikke komme op af grusvejen, da der var ret meget sne, og det var lidt glat. Så alle hestene stod bare og gloede på mig! Da jeg så sagde til dem, at nu måtte de altså kigge væk, var Ida den eneste der reagerede. Da jeg så bagefter stadigvæk ikke kunne komme op, kiggede hun nu alligevel.

Bare alt i alt en super god dag i dag :D


1 kommentar: