fredag den 22. marts 2013

22/3 Lidt en underlig dag

Der skete så mange mærkelige ting i dag ude ved Ida, så besluttede mig for ikke at ride, men i stedet lave lidt  hygge i hallen. Det vr dog en af de dage

Da jeg skulle hente Ida ind, var der en der faldt af sin hest ude på marken, og blev simpelthen så nervøs, hun blev bare liggende. Jeg løb ud til hende, men der var vidst ikke noget alvorligt galt heldigvis.
Jeg gik tilbage til folden, og hentede Ida. Hun var simpelthen så træt, og hun var ret træls da vi skulle igennem staldgangen, da hun ville have det foder der stod der.. Jeg kom op med hende på staldgangen, hvor hun pludseligt fik vildt meget energi. Jeg striglede hende lidt, men fandt ud af, at hun havde puls i benet, og det blev jeg lidt bekymret for, da man bestemt ikke plejer at kunne mærke det. Derfor gik jeg lidt ind i hallen med hende, o tov, da der var mange andre derinde også. Hun havde vildt meget energi, og løb rundt i monsterhurtig trav, da jeg bedte hende om, at gå i en rolig trav. Hun er dog blevet god til, at trave imens jeg går :D
Nå men med den energi besluttede jeg mig for, at der nok ikke var noget halthed eller lignende. Jeg kunne heller ikke mærke noget puls overhovedet i hendes ben bagefter, så.. ja ved nu ikke helt hvad det var :P
Jeg besluttede mig for, pga det høje energiniveau, at vi skulle lidt ind i hallen og hygge. Da jeg som skrevet bestemte mig for, at det nok ville være bedst, ikke at ride :P Men her trådte hun så på en strigle, og igen blev jeg vildt nervøs.

Vi striglede lidt videre, hvilket var rigtig hyggeligt, indtil de andre var ude af hallen.
Vi gik derind, og hun startede med, at rulle sig. Vi lavede meget følge efter træning, hvilket hun bare var super god til. Hun fulgte mig i alt, og gik ikke rigtig væk fra mig på noget tidspunkt, og hvis hun gjorde, så kom hun hen til mig igen med det samme. Hun fulgte mig både i bakke, dreje på stedet og i trav :D

 Vi øvede vores tricks lidt, og hun var bare super til dem begge, trods at det var lidt lang tid siden vi sidst har øvet det.

Jeg blev lige nødt til, ar gå ud og hente en hest, så hun blev lige alene i lidt tid.. Jeg kunne høre hende galopere rundt, og vrinske efter mig. Jeg blev så rørt, men også meget ked af det :/
Jeg kom tilbage ca. 5 min efter, og hun havde ventet på mig ved lågen, og blev så glad for at se mig.
Vi gik lidt rundt og hjalp en anden med, at sætte spring op, og Ida fulgte MIG trofast rundt, også selvom hende den anden gav Ida en godbid :P Jeg er vigtigere end maden :P

Vi striglede igen bagefter, og det var bare så hyggeligt :)

Det var virkelig en af de dage hvor jeg fandt ud af hvor meget jeg holder af Ida... Jeg ville ikke kunne bære at miste hende, eller at der ville ske noget med hende. Se nu bare i dag, hvor jeg bliver helt ude af den, over nogle (egentlig) små ting, men som jeg bare får kørt helt op :/ Det er ikke så godt
Ida er så dejlig <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar