søndag den 10. marts 2013

10/3 når ens bamse ikke er lige sjov at lege med

Ida var lidt småtræls i dag, hun kunne ikke rigtig koncentrere sig, men hva, sådan er det jo en gang imellem.
Jeg har samlet ind hele dagen, så jeg kom først ud til Ida ret sent. Da jeg så havde fået muget ud og givet hø, var klokken blevet 5.
Derfor tog jeg hende ind, og vi striglede i en halv time.
Jeg tog underlag og lammeskind på, samt kapsun + tøjler. Hun var lidt træt efter den lange tur i går, så det var meningen det bare skulle være lidt let.
Hun var rigtig sød at ride, og hun fik faktisk lodret næseryg, hvilket jeg synes var rigtig fint. Hun var totalt styrbar, og ja, hun var bare sød. Jeg øvede også ryste fra ryggen, hvilket hun bare var så god til.
Da jeg så hoppede af hende, for at lave lidt jordtræning, blev hun ukoncentreret. Hun var dog god til, at ryste. Hun ville ikke rigtigt løfte benet, eller jo, men bare ikke nær så godt som de andre dage.
Hun skrabede meget i jorden i stedet for, og det er jo ikke så fedt.. Hun satte heller ikke benet på samme tidspunkt som mig, men det er nu en lidt mindre ting.
Hun var meget opsat på godbidder hele tiden, og hun kunne ikke rigtig tænke på det.. det var altså ret øv.
Hun var heller ikke så god til, at bakke fra siden, men forfra kunne hun godt. Vi lavede også lidt følge efter, og her var hun også dygtig. Desuden travede hun rigtig fint ved siden af mig, imens jeg gik i skridt :)
Men det var det der med, at hun så gerne ville have godbider, det gjorde hende lidt træls...
Jeg fik hende nu til, at løfte benet en del gange, og det var jo også rigtig fint :P
Jeg startede også på et nyt trick, men jeg ved ikke lige helt hvor meget hun lærte :P Jeg må dog lige øve igen i morgen hvor jeg får sent fri fra skole. Så er der nok heller ikke andre derinde, det var det der var forvirrende for hende, da vi jo ikke er van til det.
Hun fik lov til, at rulle sig en gang inden jeg tog hende ud. Jeg havde bare taget grimen rundt om halsen på hende da vi skulle ud af hallen. Her blev hun lidt træls, og ville gerne den modsatte vej af mig. Jeg fik hende dog på plads, og så hyggede vi rigtig i igen ca. en halv time, og så blev vi gode venner igen :P Jeg stod rigtig og krammede hende, hun var vildt blød i dag :D
Hun kom ret hurtigt ned i boksen, da hun jo var ret træt. Så må vi håbe, at hun er lidt mere medgørlig i morgen :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar