onsdag den 20. marts 2013

20/3 Uha den snestorm

Er der andre der blev lidt skuffede over den der snestorm,... den som skulle blive den værste i 12 år, og den hvor de frarådede alt udkørsel? Den hvor der faldt hvad 1 mm sne? -jaa det gjorde jeg altså, ikke fordi jeg kan lide sne (det kunne jeg godt indtil jeg fik Ida, før jeg fik en hest jeg kunne være nervøs for der ville vrikke om grundet sne i skoene)... men altså.. den blev ikke til noget, og så sagde de, at der ville komme sne i HEEELE Danmark, undtagen Jylland. Som om Jylland ikke er en del af Danmark..

Nå et lille sidespring, videre til min dag med Ida.
Jeg var stadig stadig syg, og sådan virkelig træt... Derfor kørte min mor mig ud til Ida, men jeg måtte kun muge ud, og give hende et kram :P meen øv øv
Jeg kom ud til hende, og hun var ret glad for, at se mig <3
Jeg var også vildt glad for at se hende.. uha har sådan savnet hende...
Jeg hentede hø, og blandede foder.. (jeg havde ikke mere hø tilbage, så måtte lige låne noget af en anden)
Jeg tog Ida ud af boksen, og satte hende ved siden af boksen med sit hø. Men jeg synes hun haltede lidt ud af boksen, jeg kiggede lige kort på hendes ben, og synes det ene så hævet ud.
jeg besluttede mig for, at jeg lige ville muge ud og så tjekke benene.
Efter at have muget, hvor Ida sødt stod og gumlede på sit hø. Tog jeg hende med mig (hun troede dog, at hun skulle ind i boksen. Lille pus dog). Jeg gik op med hende på staldgangen, og der var virkelig INTET at se :D Jeg tjekkede ben for hævelse, skrammer, varme osv.. der var heller ikke noget. Grunden til at jeg troede der var noget hævelse på benene var fordi, at hvis jeg føler Ida er halt (hvilet jeg tit føler) så føler jeg at alt er galt med hende.. og så forestiller jeg mig, at hun f.eks. har hævet ben.

Det er lidt ligesom hvis nogen har lus, så begynder det pludseligt at klø i ens eget hår (eller nu, hvor jeg tænker på lus).

Jeg trak hende tilbage mod stalden igen, i lidt højere fart, og der var bare ikke noget!! Så sej hest <3
Hun kom ind i boksen, og jeg stod og krammede hende, og fortalte hende hvorfor jeg ikke havde været der. Jeg tror hun forstod det <3


Her er forresten en lille video jeg har filmet i weekenden, og så har jeg lige glemt den lidt igen.. Nu kommer den så.. Den er uden stemmer, da jeg tænkte, at det måske kunne være meget interessant at høre hvad mig og Ida går og taler om.. Vi har nemlig nogle ret seje samtaler :P vi havde dog ikke så meget at snakke om der i weekenden.. Vi plejer altid at snakke om skole og sådan noget.. Ida er sådan en god lytter :D

Det er da utroligt.. jeg var ude ved Ida i hvad, maks en halv time tror jeg, og alligevel bliver mit indlæg sygt langt :P Hmm det viser bare hvor meget godt der er at sige om Ida <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar