mandag den 11. marts 2013

11/3 en smule dressur

Jeg fik først fri klokken 5 fra skole i dag, så derfor, havde jeg egentligt tænkt, at det bare skulle være lidt hygge i dag..
Da jeg så kom ud til Ida 17:10, tog jeg hende direkte ind. Hun var vildt meget oppe at køre, og det var derfor ikke helt hyggeligt. Hun skrabede i jorden, og kunne slet ikke falde ned. Derfor besluttede jeg, at vi hellere måtte ride lidt dressur.
Det er ret lang tid siden, vi sidst har redet i hallen. Derfor havde jeg ikke ret høje forventninger, men hun gjorde det rigtig fint. Efter at have varmet hende grundigt op, satte jeg i trav. Jeg synes hun var rigtig godt gående på den ene volte. Her rundede hun fint halsen, og havde en udmærket fremaddrift. Hun gik dog ret dybt i starten, men jeg fik hende løftet op, til der heg gerne ville have hende...
På den anden volte var hun dog ret stiv (det var lidt underligt). Jeg pressede hende dog ikke ret meget, især ikke i starten, da jeg ikke ville have hende til, at blive meget træt. Jeg pressede hende dog mere og mere, og til sidst gik hun faktisk rigtig fint. Eller hun rundede sig da for mine ben.
I starten gik galoppen ikke så godt, hun blev lidt mobset.. Men jeg tror det var en blanding af, at der var ret mange andre derinde i hallen, og så havde jeg også glemt mine handsker, og jeg frøs mine fingre vildt meget. Det gjorde at jeg ikke kunne holde nok sammen om tøjlen, til at give hende den støtte hun behøver :/
Hun kom da i galop, men i den forkerte galop den ene gang, og så løb hun ellers bare en masse. Jeg fik lov til, at låne nogle handsker, og herefter gik det rigtig godt. Hun var meget ivrig efter galop igen. Det gjorde, at hun fik den flotteste trav! Ned med hovedet, benene under sig og afsted! Det var så godt.
Vi fik os lige nogle gode galopper. Da hallen var blevet ret støvet, skridtede vi af udenfor. Her fik vi lige de sidste solskinstimer. Det var så hyggeligt<3 Ida var sød og rolig, og solnedgangen var så flot!
Vi hyggede lige lidt efter, hvor hun var blevet mere hyggelig at snakke med. Bagefter tog jeg hende ned ved siden af mig, da vi mugede ud. Det var vildt hyggeligt, hun stod sådan og kiggede ind til mig, man skulle jo lige se, om hun gjorde det ordentligt.

Super dejlig pony i dag :) Regner med dressur i morgen igen <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar