fredag den 1. marts 2013

1/3 på tur i det gode vejr

Jaa vejret var vidst mildt sagt fantastisk i dag. Det er svært ikke at have en god dag synes jeg :D
Mig og Mathilde besluttede os for, at vi ville ride den samme tur som den anden dag.
Derfor mugede vi ud, og så hentede vi hestene ind.
Jeg foreslog, at vi striglede udenfor, nu når vejret var så fint. Vi følte virkeligt at der var 25 grader, hvis man altså lige så bort fra, at vi havde tykke vinterjakker på.
Men vi striglede altså udenfor, og det var bare vildt hyggeligt. Ida fik lidt hø, at gumle på. Og imens ordnede jeg hende bare. Hun slappede bare virkeligt af, og jeg havde det bare vildt fedt.
Vi striglede 45 min. inden vi red ud.
Vi red bagefter aftsted, igen uden sadel. Jeg kom faktisk i tanke om, at sidste gang  var første gang jeg red en rigtig langtur (og første gang trav udenfor) uden sadel. Men det kom bare som en selvfølge, som om vi altid gør det sådan!
I starten startede vi med ca. 20 skridt som bare forløb helt stille og roligt. Hestene var ikke helt så meget oppe at køre, men der var mindre vind, og nu havde de været ude før. Derfor var turen mere rolig og hyggelig end sidste gang. Vi travede bagefter, og her kunne jeg have helt løse tøjler på Ida, det kunne jeg ikke sidste gang, da hun var helt hyper :P
Vi kom hen til den bakke Ida er meget bange for, og desværre var der en meget uhyggelig hund lige ved foden af bakken. Og det gjorde at hun hoppede ud til siden, og var lige ved at rende væk. Heldigvis skete der ikke noget, og hun faldt ned igen, og jeg fik hende tilbage på vejen. Hun var forholdsvis rolig op af selve bakken, og det er jeg bare så glad for :D
Vi travede igen, og igen med løse tøjler. Vi red videre forbi det andet hestecenter hvor Ida sidst blev meget oppe at køre, men hun var helt klart mere rolig i dag. Hun var dog stadig meget vågen..
Vi red ud på den anden vej, og red så vi fik solen lige foran os. Den var så flot og rød, og var ved at gå ned. Den gav sådan et flot lys, og vi fik en helt fantastisk stemning. Vi travede på hele vejen, med denne flotte sol. og det hele blev så idyllisk, det var helt utrolig flot.
Da vi så kom til den lille by, red vi ind i et lille husområde. Her var der en hund som begyndte at gø, og igen gav det et sæt i Ida, jeg roste hende, da hun faldt til ro igen. Jeg vendte hovedet om på den her hund som begyndte at gø af os, og så var det simpelthen sådan en lille hund. Ida blev nærmest helt flov, og jeg grinede lidt af hende :P
Vi red lidt videre, og så begyndte hun at kigge helt vildt på noget. Jeg kiggede også, og så stoppede jeg hende op. Jeg fandt ud af hvad det var (og det var simpelthen så sjovt!), det var en lille gyngehest (en gynge formet som en hest der hang i et træ) lavet af gamle dæk. Og jeg begyndte simpelthen at grine sådan, det var så sjovt, at hun blev bange for en falsk hest (hun kunne nok ikke se, at det var en hest :P). Derefter red vi videre, og da vi kom ud af byen tog vi en lille travetur igen.
Der var en mark ved siden af os, og vi overvejede om vi skulle tage en lille galop. Jeg sagde dog nej, da jeg ikke havde sadel på, og jeg ikke er så god til galop uden sadel :/ Vi aftalte, at vi ville tage galoppen der en anden dag (i weekenden) hvor jeg så havde en sadel på. Vi skridtede derfor bare resten af vejen, og da blev det pludseligt koldt.
Da vi kom tilbage til stalden, striglede vi lige kort (½ time), da vi bare frøs så meget. Hestene kom i boks, og vi gik op og varmede os.



Her er Ida da vi kommer tilbage <3 Hun har lige formået at vælte strigletasken (som hun altid gør)
Det var simpelthen bare sådan en god tur, Ida var bare så rolig og glad under hele turen :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar