torsdag den 28. februar 2013

28/2 månedens sidste dag

Er lidt løbet tør for overskrifter...

Jeg startede dagen med, at muge ud, blande foder, og give hø. Derefter hentede jeg det lille ponydyr fra fold, og så gik vi ind.. Min veninde tog lige et par udendørs rystebilleder :D Hun var bare dygtig, også selvom hun lige skulle have kommandoen et par gange inden hun lige forstod det. Men det var udenfor, og der blæste meget, så det gør ikke så meget, at hun var lidt ukoncentreret.
Ryste ryste <3
Vi gik ind i stalden, og hun var ret mudret... øv. vi tog lige det vi kunne få væk, og så tog vi rebgrimen på, og gik ind i hallen...
Her var hun bare så sød <3 Hun var igen lidt ukoncentreret, men igen, der var blæst og inde i hallen var der 3 andre heste.
Hun var rigtig dygtig til ryste, og gjorde bare det som om hun altid har gjort det. 
Vi prøvede at få et billede, af mig og Ida, hvor jeg ligesom stod over hendes ryg, og hvor hun så skulle kigge hen til mig. Men det lykkedes simpelthen ikke :/ Hun kiggede hele tiden i mod de andre heste. Til sidst fik vi en metode hvor hun kunne, hvis jeg stod med en godbid i hånden, så kiggede hun over mod godbiden.. Men desværre kom godbidden med på billedet :P
Vi øvede også en lille smule bakke og følge efter, og der var hun jo bare vildt dygtigt. Hun fulgte mig rundt uden tov, i både trav, skridt og bakke. Vi er også begyndt, at lave bagpartvendinger igen, og det er hun også så dygtig til <3'

Bakke, uden hænder, uden tov, uden godbid

Hehe jaaa... her er så et af de mislykkede forsøg :P men vi må prøve igen når der bliver  lidt bedre vejr, og så skal det være udenfor. Vi fik ellers nogle billeder hvor hun så meget flot ud <3

Vi øvede også løfte ben, og her løftede hun benet meget fint. Dog skal jeg stadig røre hende, men regner med det kommer som ryste har gjort <3 Vi nåede dog kun lige at gøre det et par gange inden der kom en 4 hest, og så tænkte jeg, at jeg nok hellere måtte gå ud.

Bagefter gik vi så ud i stalden, og vi striglede lidt som vi nu gør det.
Vi tog trense og tæppe på, og red udenfor sammen med 1 af MINE venner. Ida hader både hest og rytter. men vi red afsted.
Der blæste ret meget, men Ida var helt kold. Hun blev lidt bange for en fugl der lettede (den var også meget højlydt, den kunne godt have dæmpet sig lidt), men det var nu kun et lille set. Hende vi red med, ville ikke trave, så det blev kun til ca. ½ skridt. det var jo fint nok. Mig og Ida havde en meget hyggelig tur, og vi havde nogle meget gode samtaler.
Bagefter stod det bare på hygge på folden, og så blev klokken tid, til at de andre heste kom ind, og det samme gjorde Ida <3


Ingen kommentarer:

Send en kommentar