onsdag den 20. februar 2013

20/2 I have somebody to love

Skulle arbejde lidt i stalden før jeg kunne hente Ida, men da jeg var færdig med det gik jeg igang med, at muge ud, blande foder, og give hø.
Derefter gik jeg ned for, at hente Ida. Der var kun en anden dernede i dag, så ejeren af den hest tog også sin, det var jo rigtig nemt :P
Da der ikke var nogen i hallen lige da vi kom ind, derfor tog jeg med det samme dækkenet af, og gik ind i hallen med hende. Hun fik bare lov til, at gå rundt for at snuse. Engang i mellem gik hun lige hen til mig, eller satte i galop. Selv gik jeg rundt og ordnede hovslaget som var blevet lidt hårdt. Hun havde det vildt hyggeligt. Hun bukkede rundt og løb rundt omkring (ikke sådan jeg-har-ondt-bukke, men sådan jeg-har-det-sjovt-bukke). Hun fik sådan nogle fine gangarter, og især traven var så stor og med høje knæløft, tænk at en fjordhest kan se sådan ud :P
Hun kom også hen til mig for lige at se hvad det var jeg lavede. Og også for at se, om det var okay :P Hun testede det også.
Da hun ikke løb rundt, gik hun ellers henne ved mig. Der undersøgte hun bunden, og som skrevet tjekkede hvad jeg lavede.

Derefter striglede vi lidt (faktisk ret lang tid). Hun fældede helt vildt i dag, og ikke kun på benene som normalt. Fik vildt meget hår af hendes bagpart, så meget at jeg bliver helt i tvivl hvad jeg lige gør med dækken (det er første år hun nogensinde er på dækken). Jeg stod, og kunne tage hele flager af med børsten. Jeg brugte min massagebørste som er vildt god til at tage hår af med :P Jeg elsker virkelig når heste fælder, det er nærmest den bedste tid på året (hvis man ser bort fra, at man ikke rigtig kan ride ude).
Jeg havde egentligt besluttet at vi skulle skridte lidt, så droppede jeg det. Alligevel besluttede jeg mig dog til sidst for, at jeg ville ride lidt dressur uden sadel. Jeg måtte låne et andet (blåt) tæppe, da der var en der havde lånt mit. Hun er ret pæn med blå :P
Startede med at skridte for, og lige lave lidt smidighedsøvelser. I traven var hun bare rigtig fin, hun gik ned med hovedet osv. Hun havde en lidt dårlig trav i starten, men så lavede vi nogle super vellykkede øgninger. Dette fik hende til, at komme mere fremad, og det kom til at se rigtig fint ud.
Det skal lige siges, at vi var 7 heste i hallen i dag (og der er 10 opstaldere), og alle hestene var bare så dygtige. Ida var helt ligeglad med dem (endnu et fantastisk fremskridt fra dengang jeg ikke engang kunne skridte med andre).
Da der var nogle der snakkede om stilling af hesten. Kom de ind på, at jeg engang havde lavet en versade (hvilket jeg har glemt), det er vel et par måneder siden. og som hun sagde  her i dag (hvilket beskriver det, jeg vil sige med det) "det er noget jeg sådan har øvet på, og så prøver du, og så gør du det bare"... ja hvad mere er der at sige :P
Så er der ikke så meget mere at sige, end at vi bagefter striglede  igen, og så kom hun ind i boks.

Et lille billede jeg brugte lidt tid på, at lave i dag :P

Ingen kommentarer:

Send en kommentar