søndag den 10. februar 2013

10/2 En meget lang dag

Min heste dag startede klokken 8 hvor jeg blev samlet op. Jeg skulle nemlig med til stævne, og sådan noget starter jo tidligt. Grundet stævnet havde jeg kamera med, og fik taget nogle billeder igennem dagen :)

Ida inden jeg tager afsted til stævne, enten vil hun med, eller også venter hun bare på, at komme ud på fold <3 Hun stod rigtigt der og gjorde sig uimodståelig, med spidset mule og det hele.
Hun er da kær, og nej hende hoved er ikke så langt i virkeligheden, vidvinkel  gør ikke noget godt for folk, eller dyr
Da jeg så kom tilbage fra stævnet var hun selvfølgelig kommet på fold, så jeg ventede til klokken 15:45 hvor jeg gik ned for, at hente hende. Så vi kom ind lidt senere end det.
Jeg stod og striglede og rigtig hyggede med hende, og det var hyggeligt. Jeg kunne mærke hun havde meget energi stadigvæk, men hun stod helt og faldt i søvn. Jeg tog selvfølgelig også lidt billeder af hende.
Se, Idas fine man

Ida når hun kigger efter mig, hvor er hun sød.  Man kan dog tydeligt se hendes skavemærker efter det GAMLE dækken. Det er SÅ ærgerligt.
Et billede jeg har drømt så længe om at få. Så engang sådan et billede af en anden fjordhest, det var godt, og hun står mindst engang om dagen lige sådan der (jeg ser den vinkel der) og så i dag fik jeg det :D
Vi red da også lidt, hvor jeg også fik en til, at tage et par billeder.
Hun var rigtig fin, blød og nem at arbejde med. Men da der var gået 15-20 min (vores normale travetid) blev hun lidt træls, og hun ville bare galopere. (vores fotograf kom desværre i den trælse periode). Efter jeg tænkte, at der var kommet nogle fine trav billeder, satte jeg i galop. og hvilket anspring. Satte i galop med det samme, uden løben, og en fin galop hun kom ind i samlet og stor på samme tid.
Hun fik en kort runde, og så satte vi i trav. Vi kom lige ned og arbejde, inden en nye galop. Som var ligeså fin. Sådan blev det ved. Til sidst gav jeg hende en drøne galop for løse tøjler. Her løb hun dog helt vildt inden hun satte i galop, fordi jeg gav hende et forkert bensignal, og pga de løsere tøjler. Så hun kom frem i en så hurtig trav, at jeg hoppede helt vildt rundt, det gjorde at jeg flækkede lidt meget af grin. I galop det kom hun dog, og hun fik strukket ud.
Det bedste billede... hmm ikke så godt

Hun søger selv helt derned. Det ligner, at jeg saver hende derned, men hun ligger helt stabilt dernede. Det er ærgerligt, at hun har ørene tilbage, men hun var lidt hidsig   


Som i kan se, blev billederne ret dårlige, men de viser ligesom hvor fin hun er blevet :)

Jeg tog hjem igen klokken 8 om aftenen... det vil sige 12 timer i alt blandt heste :) lækkert

Ingen kommentarer:

Send en kommentar