lørdag den 23. februar 2013

23/2 Bomtræning, gåtur, skridttur, og HYGGE!

Jeg startede med, at muge ud, og gøre de ting der nu skal gøres.


Derefter hentede jeg Ida ind fra folden, og jeg tænkte at vi skulle gå en lille tur ligesom i går. Det var jo så hyggeligt.

Ida drikker vand på folden
Vi gik ned ad vejen, og så fortsatte vi af en anden vej, som går ind i skoven. Her gik vi så noget længere end i går, og hun var bare så sød, rolig og afslappet, på nær da der kom nogle mennesker ud af skoven og ind på vejen. Her blev hun lidt uuh-neej-hvem-er-nu-det-agtig, men det var jo bare lige det der skete, ellers var hun rigtig sød. Jeg snakkede også lige lidt med de der mennesker, som gik ud, de undrede sig lidt over hvorfor jeg trak med hende. Bagefter gik vi videre. Der kom også en traktor som hun var meget kold overfor.



Vi gik tilbage til stalden, her striglede vi ½ time, hvorefter jeg gik ind for, at lægge nogle bomme ind i hallen. 
Jeg besluttede mig for, at vi skulle lave noget lidt anderledes i dag, det blev så bomtræning. Hun har været lidt træt, men der er ikke noget til at kvikke hende op som spring/bomme.
Derefter lagde jeg udstyr på hende.

Der var også sat et lille frem op, da der var en anden der skulle springe. Det gjorde bare, at hun fik endnu mere energi. 
Efter vi havde skridtet for, satte vi i trav, her gik hun bare direkte til bidet, for det er hun jo van til.

I starten travede vi et par runder, og så red vi over bommene første gang. I starten løb hun lidt, eller hun travede ret hurtigt, og så gik hun til bidet. Det var faktisk ikke rigtig løben, jeg er bare ikke van til at hun går så hurtigt. Så det var jo faktisk rigtig dejligt. Hun ville dog rigtig gerne i galop, og prøvede hele tiden lige at glemme et lille galopanspring ind, men det gik ikke!

Jeg havde lidt svært ved, at finde den rigtige afstand imellem bommene. Til sidst fandt vi den dog. Hun fik lidt mindre fart på efter hun blev til træt, og så blev det lidt nemmere. Hun kom faktisk over ret mange gange helt uden at røre ved bommene. STOLT
Hun får sådan nogle fine ben når vi bomtræner. Også når hun ikke er over bommene, hvor hun bare så meget pænere fordi hun har mere fart på. (og det er det jeg prøver at få ind i den almindelige træning.
Til sidst holdt hun også også op med at gå til bidet (da hun blev endnu mere træt)...
Det var vildt fedt, at se hende med SÅ meget glæde, ikke fordi hun normalt ikke er glad... Hun havde ørene peget imod bommene hele tiden, og det var bare vildt sødt :D
De sidste to gange med strammere tøjler var helt perfekte <3, desuden tog vi lige to omgange for løse tøjler, hvor hun ligesom klumbede lidt mere rundt i det... :P

Video;
http://www.youtube.com/watch?v=kDjj2x7dyqo
http://www.youtube.com/watch?v=c6Mu6xb9Uxk

(Det ser ud som om, at jeg river hende vildt i munden, men det gør jeg ikke!)

Jeg tror vi red i trav i ca, 20-25 min. med mange skridtpauser. Det var en perfekt tid, da vi begge var småtrætte på det tidspunkt

Bagefter skridtede vi en tur ude på stubmarken. Vi red hele vejen rundt ude i kanten, der har vi ikke redet før. Hun var bare så sød og afslappet hele turen. Der blev lidt småkoldt til sidst, men det var lidt ligemeget når man nu var i et så godt selskab... Derefter striglede vi selvf. igen, og så fik hun lov til, at rulle sig, mens jeg tog bomme ned :)
Hun var bare så sød i dag :D

2 kommentarer: