tirsdag den 26. februar 2013

26/2 Sol, forår, 7 grader og Ida

Åhh der var totalt forårsstemning i stalden i dag :D
Jeg blev syg i går (middag), meget syg. Derfor efter meget lang tids overvejelse, fik jeg min mor til, at passe Ida for mig :)

I dag, også selvom jeg havde det vildt godt, synes min mor jeg skulle blive hjemme fra skole. Jeg så derfor mit snit til, at være lidt alene med Ida.
Jeg tog ud til hende klokken halv 10, og hentede hende ind fra fold med det samme.
Vi startede med, at strigle. Hold op hvor hun fældede meget i dag!! (regner med, at køre ud til hende i aften, og lægge et nyt på hende). Der var hår over det hele, og det var bare overalt hun fældede, i meget store mængder.
Vi gik ind i hallen og lavede lidt jordtæning.
Hun startede lige med, at rulle sig. Og så løb hun lige lidt rundt. Til sidst stoppede hun op nede i den modsatte side af hallen, da jeg så kaldte kom hun galoperende hen i mod mig. Hun stoppede lige foran mig, men et; Jeg-er-helt-klar-til-at-træne-udtryk :D
Jeg startede med, at lægge tovet helt væk...
Hun havde ikke glemt ryste, og det var jeg meget stolt af :) Hun fangede det efter 2 gange igen.
Derfor tænkte jeg, at vi skulle igang med et nyt trick.
(lige en lille sidebemærkning); Det tricktræning vi lavede i sommers, det var ikke sådan vildt 'seriøst' og det er først nu vi rigtig er begyndt på det...
Det næste trick tænkte jeg, skulle være mit ynglingstrick, nemlig løfte ben. Jeg startede med noget, som jeg vidste hun ville løfte benet af, nemlig at røre hende ved hovskægget.
Det fangede hun ligeså let som at ryste, og hun løftede benet. Nu mangler der bare kommando, men det kommer, er jeg 100 på :D Hun løftede benet et par gange inden jeg kom helt hen til benet, det var også sådan rystekommandoen startede :)
Imellem træningen gav jeg hende lidt pauser, hvor hun enten fik lov til, at gå lidt rundt selv, eller hvor hun skulle følge efter i både skridt, trav, bakke osv. Det gjorde hun ligeså godt, som i forgårs.
De gange hun gik rundt selv, kom hun hele tiden travende/galoperende hen til mig :D Og hvis jeg  havde ryggen imod hende, kunne jeg engang imellem høre nogle meget små instisterende skridt <3 Idas skridt.
Det er dejligt hun er begyndt sådan at følge efter mig :D Det plejer hun ikke :) Jeg tror vi til sommer skal begynde at gå tur kun med cordeo :D
Det er også meget nemmere, at lære nye tricks efter hun har lært et :) Så ved jeg ligesom hvad der fungerer...

Efter træningen i hallen gik vi ud og striglede igen, og da de andre heste allerede var ved at blive taget ind (staldmanden skulle nå et eller andet), tog jeg hende med ned og muge ud i boksen. Hun blev sat fast udenfor boksen med noget hø, og så stod jeg og mugede ud :D

Super hyggelig dag med pons i dag :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar