fredag den 22. februar 2013

22/2 Gåtur

Da jeg har haft terminsprøver, fik jeg fri klokken 10:30 i dag... Da jeg skulle med til stævne klokken 3 tog jeg ud til Ida lige efter prøverne.
Efter jeg havde muget ud osv. var klokken blevet 11:30, og da gik jeg ud efter Ida. Hun ville ikke rigtigt med ind, jeg tror egentlig bare helst hun ville blive ude på folden. Derfor besluttede jeg, at vi skulle gå en lille tur, på den måde kunne vi være lidt sammen udenfor, desuden kunne jeg lige tjekke om det ville være muligt at ride der.
Vi trak op ad vejen, og turen tog ca. 30 minutter. Hun var bare rigtig sød, hun trak ikke efter græs, og hun blev ikke interesseret i nabohesten. På vej tilbage fik hun en sten i foden, og så løftede hun benet op i en vandret stilling, og så hun meget ventende ud "så nu venter jeg bare på, at du tager den ud". Jeg stod bare og kiggede lidt og grinede af hende. Til sidst kig hun dog videre.
Det var en rigtig hyggelig tur i et meget langsomt tempo. Det var bare rent afslapning.
Da vi kom ind i stalden, var vi helt alene i en times tid. Her stod vi bare og havde det rigtig godt :D Jeg vaskede hendes hove sådan 5 gange (de var af en eller anden grund blevet vildt tørre i dag). Til sidst fik jeg dem dog givet så meget vand, at de ikke kunne suge mere, og så fik hun olie på dem.

Et lille forsøg på, at tage et billede når der ikke er andre mennesker


Et lidt mere vellykket forsøg


Ida spiser sit tov


Da der kom en anden hest, tog jeg hovedtøj og tæppe på, og så hyggede vi lidt inde i hallen. Vi startede med lidt skridt for hele løse tøjler, hvor vi bare snakkede og hyggede rigtig meget.
Jeg ville lige have hende til bidet 1 gang i trav. Derfor satte jeg hende i trav. Hun var rigtig fin, og gik til bidet med det samme, og så fik hun ellers løse tøjler. Jeg øvede mig i, at ride rundt uden hænder. Hvilket hun jo bare gjorde perfekt. Men da hun var træt stadig, blev det til 30 min. ridning. og kun 5 min i trav...

Vi striglede lige et kvarter/halv time... og så kom hun ud på folden igen, her stod jeg lidt sammen med hende,´da hun vidst gerne ville hygge lidt mere..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar