onsdag den 27. februar 2013

27/2 Årets første langtur

Vejret var så fint i dag, så mugede ud hos Ida, og så ventede jeg ellers en lille time (jeg kom derud lige efter skole) på at min veninde Mathilde skulle komme, jeg ville spørge om vi ikke skulle ride tur i det fine vejr :D
Da hun kom, var hun helt klar på turen, og vi besluttede os for, at ride den lange tur, ude på de små veje.
Vi skulle skynde os lidt for, at vi kunne nå det inden det blev mørkt. Derfor blev det kun til en ½ times skrigling. Jeg viste lige Mathilde Idas nye trick, men Ida var ikke helt så dygtig som hun plejer (typisk når man skal vise det frem :P) men hun gjorde det da efter 3. forsøg.
Vi red afsted mig, Ida, Mathilde og hendes hest Maurita, uden sadel. Desværre gik solen for skyerne lige da vi red ud, men det meste af turen var der varmt nok.
Vi red den modsatte vej end vi plejer, og Ida var vildt sød hele turen. De gik begge frisk frem af, så det gik derudaf. Dog blev Mau lidt ukoncentreret efter 30 min, så der satte vi i trav et stykke tid. Det hjalp vidst på hende. Det gjorde, at hestene blev endnu mere vågne.
Vi kom forbi et andet hestecenter, her var der nogle andre heste. Vores heste synes de var vildt spændende, så de blev helt oppe at køre over dem.
Vi kom dog forbi dem, og ud på et stykke hvor der ikke var så 'farligt'.
Lidt længere henne, kom der dog en anden hest igen. Vi kom forbi og vi satte i trav igen.
Maurita satte i galop, og Ida skulle også lige til, men jeg strammede mine tøjler. Det gjorde, at hun begyndte at gå til bidet, men det var vel også fint nok?
Hestene blev i hvert fald vildt glade for, at vi skulle til at galopere. Men det skulle vi jo så ikke..
Vi red ind igennem en lille by, og tog en lidt anden vej, så vi kom ind i et villakvarter. Det var ret hyggeligt, og Ida var vildt glad for, at hun kunne se ind af vinduerne (Ida elsker at kigge på vinduer).
Vi kom derefter ud af byen, og så tog vi en trav igen. Denne gang uden galop, men de havde nu begge to lyst.
Alle de gange vi travede, begyndte vi begge bare at grine helt vildt. De løb simpelthen afsted med en livsglæde der var svær ikke at beundre. Ida fik sådan nogle fine skridt, og jeg sad bare med et stort smil på... det var bare SÅ sjovt.
Til sidst frøs vi lidt, og hestene gik med ørene rettet direkte imod stalden..
Jeg striglede hende selvfølgelig lidt bagefter, og så fik hun 200 g dækken på :D
Det var en tur på 1½ time, og vi kom hjem lige da solen begyndte at gå ned...

Det var en fantastisk tur :D og vi har besluttet at gentage succesen igen på lørdag. I morgen regner jeg med en lille tur, og så lidt jordtræning.
Når der først er blevet plusgrader bliver det ikke til så meget dressur for vores vedkommende :P

Jeg undskylder det lidt korte indlæg :P Men jeg har lidt mange lektier :/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar