onsdag den 13. februar 2013

13/2 Bange

På vejen ved siden af Idas fold var der vejarbejde, jeg ved ikke helt hvad hun syntes om det. Tror hun var ligeglad, det var jo godt, for de larmede ret meget.
Ida på fold, taget oppe fra gården. (Ida er nummer 2 fra venstre). Med larmende maskiner i baggrunden.
Da jeg trak hende ind fra fold, blev vi nødt til, at gå lidt en omvej, da der er glat alle de andre steder :/ Men vi gik op af sådan en vej, med høje skrænter på hver side. Hun stoppede op, fordi hun blev bange for ingenting for enden af vejen. Det gjorde hun ret mange gange, ved ikke helt hvad hun lavede. Men hun så i hvert fald vildt sød ud, og jeg ærgede mig ret meget over, at jeg ikke havde taget mit kamera med ud. Jeg overvejede også om vi skulle ride tur, da vejret var så godt. Men hun får bare så meget sne under hovene at hun knapt kan gå, og jeg er ret bange for, at hun vrikker om. Derfor må vi hellere os i hallen et stykke tid endnu. ØV! Heldigvis mener DMI, at der bliver lidt varmere vejr i weekenden, så kan det være, at sneen er tøet inden det så bliver koldt igen mandag.
Da vi kom ind, fældede hun ret meget. Så det blev ikke til, så meget strigling på kroppen (kun til hun var ren). og så brugte jeg tiden til, at gnubbe hendes ben. Der kom vildt meget hår af især på forbene. Hun fælder indtil videre kun på benene, og så lidt imellem forbene og halsen (bringen), det er ret dejligt <3 Det resulterede også i, at jeg besluttede mig for, at Ida begyndte at få sit B-vitamin tilskud i dag.
Efter ca. 45 nussen tog jeg sadel på, og jeg valgte at tage stigbøjlerne af. Vi gik ind i hallen, og først blev hun bange for en anden hest der begyndte at hoppe lidt bag ved hende.
De var alle helt vilde, der var også nogle der bukkede og stejlede. Men Ida blev nu på jorden i første omgang. I trav var hun ret fin, men da jeg ikke fik hende strukket ud i skridten gik der lidt tid. De sidste 10 minutter, fik hun dog båret sig selv rigtig fint (hvilket jeg også fik ros for). Det er noget, hun ikke haqr gjort så meget som nu før. Hun plejer at ligge lidt under lod, hvor det er mindre hårdt. Det er et spørgsmål om, at hun lige skal have musklerne til det, men det synes jeg lidt det tyder på, at hun er ved at få , ved træningen i dag <3 Da vi skulle i galop, lavede hun først et fint anspring, så galoperede vi en runde. Da vi så kom ned igen, begyndte hun at trippe, og skubbe bagenden til siden. Hun var vildt mærkelig, og ligeda jeg prøvede at prikke lidt til hende begyndte hun at bukke. Jeg fik hende i galop igen, men hun var stadig mærkelig. Jeg besluttede at jeg ville få hende i en god galop, og så stoppe. Jeg kæmpede lidt med, at få hende til, at gå normalt i traven, og da hun så gjorde det, kom vi da også i en god runde galop. Bagefter var hun helt normal igen, og vi fik os en god trav igen (dog uden nær så meget bæring).


Hun var ret træt efter ridningen, hun stod og faldt lidt i søvn

Bagefter hyggede vi os bare igen, og fik endnu mere hår af hende :P

Ingen kommentarer:

Send en kommentar