torsdag den 14. februar 2013

14/2 Jordtræning

Jeg besluttede mig for, at jeg ville lidt videre med vores jordtræning, så det ikke kun er frem stop bakke osv. men også begynde på lidt tricks. Vi var HELT alene i de 2½ time vi var sammen, og det var så hyggeligt.
Så derfor hentede jeg hende ind, og stilte hende på striglepladsen. Jeg tog dækkenet af, og rensede hove. Jeg ville gå ind i hallen med hende, inden der kom andre og skulle bruge hallen. Derfor tog jeg en blød børste, og striglede hende hurtigt over med den. Bagefter tog jeg rebgrimen, og gik ind med hende i hallen. Jeg startede med, lige at lukke alle 3 døre som alle var åbne, og så slap jeg hende løs. Hun startede med, at rulle sig, og bagefter hoppede hun op i et kæmpe bukspring. Ved ikke helt hvad der skete for hende, tror at det var blæsten der gjorde hende kulret. I hvert fald løb hun rundt, helt uden jeg gjorde noget. Så løb hun ret tit ind til mig i fuld fart, og stoppede foran mig, og så løb hun væk igen. Det var så mørkeligt, jeg blev helt bange for hende.
I mellem tiden gik jeg op i rytterstuen, for at finde en paraply som jeg troede lå deroppe. Det gjorde den ikke, men i stedet fandt jeg et tæppe som jeg lagde på barrieren. Hun løb stadig rundt, og bukkede, og så lige ind til mig igen, og så væk. Jeg blev ret bange for, at jeg ikke ville kunne få fat i hende igen. Jeg turde ikke helt gå hen til hende og fange hende. I tilfælde af, at hun ikke så mig, og kom til, at sparke mig i hovedet eller noget :P Derfor besluttede jeg mig for, at jeg ville vente til hun selv kom hen til mig. Det gjorde hun ret hurtigt, og jeg tog tovet på.
Jeg skulle jo starte med 1 trick, og da jeg har prøvet mange af de andre (smile, kysse osv) med uden held, da min pony er lidt langsom opfattende. Besluttede jeg mig for, at prøve 'ryste'.
Hun fangede det meget hurtigt da jeg rørte hende ved øret, og hun gjorde det et par gange uden jeg rørte hende. Hun forstod godt, at jeg ville have hende til, at ryste <3 Vi gjorde det ca. 10 gange, så mistede hun koncentrationen, og vi gik en lille runde, og prøvede igen. Efter lidt tid, satte jeg kommando på, 'ryst'. Prøvede et par gange uden at røre, og så med kommando, det forstod hun ikke helt endnu, men mon ikke det kommer. Hun var i hvert fald rigtig god i dag.
Jeg fik hende lige til, at gå lidt rundt. Så tog vi tæppet, jeg startede med at ryste det, lægge det op på ryggen, og kaste det op på hende. Det synes hun bare var sjovt, cool hest. Da jeg tog det op på hendes hoved opdagede hun det lige lidt, men så ville hun alligevel bare lege med det. Så kastede jeg det op på hendes hoved, det var hun også ligeglad med. Jeg pakkede det rundt om hendes mule 2 gange, det var hun ligeglad med. Pakkede det rundt om hele hovedet 2 gange, det var hun også helt ligeglad med. Hun er så skide sej! <3 Bagefter lagde jeg det ned på jorden, her gik hun over første gang uden at kigge, så gad hun ikke lige, men så gik jeg lidt væk fra det, og kom tilbage igen. Her kig hun også lige over, og det gjorde hun resten af de gange jeg prøvede.
Det kan godt være, at hun ikke er den bedste til, at lære. Det kan godt være hun ikke følger mig så meget som andre heste, eller at hun er den der stoler mest på nye mennesker. Men hun er dælme sej til ikke at være bange for noget. Det er det aller vigtigste, for på trods af de ovenstående ting, stoler hun på mig, 100 gange mere end hun stoler på nogensom helst anden. Hun er bare så svær at komme ind til.
Hun smaskede også under hele de 45 min vi var inde i hallen. WII.
Jeg trak hende ud i stalden igen, og her stod vi og striglede i en times tid. Så fik hun hovolie på, og dum som jeg var tabte jeg halvdelen af bøtten... ups.

Bagefter blev de andre heste lukket ind fra fold, og så kom hun også ind i boksen.
Rigtig hyggelig dag med Ida musen


Jeg har lavet et par mål for 2013:
Jeg vil prøve at begynde på, at ride i rebgrime.
Jeg vil have nogle flere hyggebilleder og film, hvor man kan se hvor meget hun er begyndt at stole på mig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar