torsdag den 21. februar 2013

21/2 Lidt fridags hygge

Jeg tog bussen ud til Ida i dag (tænkte at jeg lige måtte prøve det), men jeg gør det aldrig igen... Det tog 15 min. mere end at cykle, plus så koster det 20 kroner... så hellere gå.

Men jeg kom da ud til hende. Jeg tog hende med det samme ind fra folden, hvilket vi hyggede os rigtig meget med. Da jeg stod ude på folden, skulle og binde mine sko, og så kom hun luntende hen til mig :) Jeg kunne ikke rigtig se noget, så jeg måtte spørge hvor hun var henne. og min veninde fortalte mig så, at hun stod og snusede mig i hovedet. Jeg kiggede op, og her så jeg et kæmpestort sødt hoved.


Da jeg kom ind med hende, striglede jeg hende hurtigt først. Derefter lagde jeg rebgrime på, og så gik vi lidt ind i hallen. Først lagde jeg tov på, og jeg skridtede lidt rundt, og også en lille smule ude. Der var ret glat, så jeg gik ind i hallen igen. Eftersom det var fridag, blev det kun til et par runder. Jeg vil dog lige skrive hvor dygtig hun var til, at dreje. Hun var lidt vild efter at komme ud igen, men kunne alligevel godt få hende drejet væk fra porten.
Jeg synes det er så fedt, at hun allerede forstår signalerne, efter kun 2 gange i rebgrime.
Jeg hoppede af hende, og så øvede også lidt signaler i rebgrimen fra jorden. Det var hun også god til. Jeg ville egentligt have øvet til tricks, mest sideways. Hun var ret træt, så hun gjorde det bedste forsøg hun kunne. Jeg øvede dog ikke så længe, da det bare ville trætte hende endnu mere + hun ville ikke rigtig kunne huske det så godt. Men hvad angår sideways synes jeg faktisk hun var forholdsvis god. Jeg måtte lige trykke lidt meget i starten, men så fandt hun ud af hvad det var hun skulle. Hun gik dog lidt mere hen imod mig, end hun plejer. Men hun plejer nu altid at gå lidt frem. Sideways er heller ikke en ting var har øvet så mange gange, 2 gange før tror jeg. Det er lidt tid siden jeg sidst brugte tid på trick/jordtræning generelt. Så det er noget jeg vil bruge en hel del mere tid på i fremtiden, da det bare er hyggeligere.
Bagefter hyggede vi lidt i stalden, hun stod med kun 1 tov i, og så var hun meget nysgerrig. Jeg kunne mærke på hende, at hun syntes det var hyggeligt.
Det var en af de dage, hvor Ida bare er super sjov og sød. En af de dage hvor hun skal tage mulen i al ting <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar