mandag den 18. februar 2013

18/2 Forståelsen om, at man godt kan bruge hals og ben på samme tid

I dag var dagen hvor Ida forstod at man godt kan bruge ben og hals på samme tid.

Yaii der er ikke glat mere, så derfor tog vi den korte vej ind fra fold, og så stod vi og hyggede i stalden.
Idas fold er blevet lidt mudret efter sneen er tøet, men på mystisk vis, har hun formået, at tage hele folden med ind. På hendes ben!
Det var ret umuligt, at få af benene. Så jeg brugte en ½ time ca. bare på, at får ordnet benene. Det var så vådt at det ikke helt var til, så jeg sørgede bare for, at det ikke ville komme til, at irritere på enten benene eller under maven. Derudover brugte jeg ca. 15 min. på at ordne kroppen (det var lidt). Desuden er vores vandslange er taget ned grundet frosten. Jeg ville dog stadigvæk have vasket hendes ben, og i hvert fald koder. Jeg tog derfor noget lunkent vand i en spand, og satte hendes fod derned. Det var hun ikke helt glad for, men hun gjorde det nu alligevel. Hun tog den lige derned sp jeg kunne nå at få sand ud af koden. Så skulle hun have den op nu når hun ikke brød sig om det. Det gjorde vi så med alle ben.
Da jeg så havde gjort det, tog vi udstyret på, og da jeg havde glemt at tænde lyset, skulle vi lige ud først. Jeg tænkte at eftersom der ikke rigtig er glat, kunne vi jo godt skridte lidt for ude. Vi red en runde, og Ida gik ud i den store vandpyt, midt derude hvor der er aller dybest. Det var vildt godt :D
Vi tog kun en runde da det faktisk viste sg, at være en smule glat et sted, og var ret bange for, at hun skulle glide.
Vi kom ind i hallen igen, og vi skridte for, her lavede vi lidt udstrækningsøvelser. Hun var ret god på den ene volte, men på den var hun lidt stiv (det var hun hele tiden :/).
Da vi satte i trav, var hun først som hun plejer. Gik til bidet men i meget langsomt tempo (ca, 5 min). Derefter gik hun i et fint tempo men uden tøjlekontakt (ca. 5 min) Men så begyndte hun at gå til bidet, og få endnu mere tempo. Først var det sådan lidt løbeagtigt, men så blev det bare så fint :D Hun forstod virkelig hvad det egentligt var jeg ville have hende til i går (læs indlæg fra i går) Helt perfekt. Vi tog også lidt galop, her løb hun ret hurtigt, men vi lavede nu nogle fine anspring. Vi skiftede galop et par gange men jeg lavede lige et par fejl (100% min fejl).
Under en af skridtpauserne, gik hun også til BIDET!!! i skridt, det er ret vildt. Vi lavede også en parade, hvor hun lige søgte lidt ned.
Ej altså, hun er bare blevet så god til dressur!!
Hun var lidt stiv på den ene volte, men det var så fint på den anden. Da vi så travede af, travede hun rigtig fint. Og det er den længde skridt jeg synes vi skal op på i trav :)

Vi striglede selvfølgelig også igen. Her tog jeg gnubbestriglen, og fik en hel masse hår af på benene. Hun skal snart have et tyndere dækken på. Der bliver dog ret koldt igen, og venter lige lidt. :)

7 til 15-døgnsudsigt
Se der den 26 og frem af  bliver det meget godt vejr. Der tænker jeg, at hun skal have skiftet dækken. Desuden skal vi også bare ud og ride tur!!

Jeg er blevet enig om en ting mig og Ida skal. Vi synes nemlig at marts og september er sådan nogle kedelige måneder. Altså jeg mener, jeg kan i hvert fald aldrig huske noget specifikt fra de to måneder! Derfor vil vi prøve at gøre de to måneder til nogle man husker...
Det skal nok blive godt, og hingstekåring er allerede et godt step til at gøre marts god :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar