fredag den 15. februar 2013

15/2 Ride i rebgrime

I dag har virkelig været en fantastisk dag. Ida var perfekt.
Efter i går, hvor jeg satte mig et par mål for 2013 (læs indlæg fra i går) besluttede jeg, at jeg ville prøve at ride i rebgrime..
Jeg startede med at hente hende, da klokken var 9:30, hun havde allerede været ude en time. Jeg tog den lange vej ind, den uden om alt det glatte.
Da vi så kom ind i stalden, startede jeg med at give olie til hendes hove. Efter det striglede vi i ca. 45 min. Derefter tog jeg rebgrime på, fandt et tyndt træktov, og bandt det i den. Så fik hun tæppe på, og vi gik ind i hallen.
Da det er første gang vi rider i rebgrime, øvede jeg signalerne med hende først i skridt. Desuden øvede vi da lige et par gange, at hun skal ryste på hovedet. Det gjorde hun simpelthen så fint.
Efter det, satte jeg mig op. I starten forstod hun ikke lige mine signaler, men det var nu kun en langside. Efter det, fangede hun det faktisk rigtig fint. Hun forstod fint stopsignalet, og hun stopppede hver gang jeg bedte hende om det. Så gør det ikke noget, at hun ikke altid lige drejede når jeg bedte hende om det. Hun gjorde i hvert fald et godt forsøg, og til sidst drejede hun da hele tiden i skridt.
Vi øvede også ryste fra ryggen, hvilket hun da også bare gjorde. Efter lidt skridt, besluttede jeg mig for, at hun var så fin, at vi godt kunne sætte i trav. Her var det lidt sværere for hende, at forstå mig. Men hun var alligevel så sød. Jeg hoppede af, og øvede signalerne i 'tøjlerne' fra jorden i trav. Derefter forstod hun det meget bedre.
Hun var bare rigtig god til, at stoppe. Det der med, at dreje må vi hellere øve lidt mere. Men eftersom det her var første gang, synes jeg allerede vi kom så langt. Kan godt forestille os galopere ud over marken til sommer. Kun i rebgrime. Det er noget jeg aldrig troede, jeg ville kunne kom til, at stole så meget på en hest, til at turde gøre. Og så er det med Ida <3 min mærkelige hest.
Her er hun så med rebgrimen. Synes en rebgrime er vildt pæn, meget pænere end vores normale trense, det ser meget mere naturligt ud (og så på en fjordhest), og det er det vigtigste.
Efter traven, skridtede vi lidt af, og til sidst trak jeg hende lidt rundt. Vi red i ca. 30-45 min. Så striglede vi selvfølgelig igen ca. 45 min. Det var så hyggeligt, hun var blevet helt træt. Det må være, alle de nye ting hun har lært.
Bagefter kom hun selvfølgelig ud på folden.
Ida på fold <3

Vi var bare helt alene hele dagen, og det var så hyggeligt.
Sidste vinterferie kårede jeg til til den bedste ferie nogensinde, fordi Ida bare var så sød. Men denne her tror jeg, er bedre end den sidste år. Der må være noget med vinterferier <3

Efter jeg så de video der blev af det, fandt jeg ud af hvor meget jeg hele tiden roste hende <3 Hun var også bare så dygtig <3




Ingen kommentarer:

Send en kommentar