tirsdag den 26. marts 2013

26/3 Ohh my god!

Det har været en ret vild dag i dag... Det skete bare så mange gode ting.

Nå jeg kom ud til Ida, igen ret tidligt, da jeg skulle i byen med mine freund's (friends/freunden)

Jeg startede med udmugningen, hvorefter jeg hentede en meget træt hest fra folden. Hun var simpelthen så varm, og hun var meget svær at lokke med ind :P Lille pruthest

Hun kom dog ind, og af med dækkenet, og så fik hun også lige tilbudt lidt vand, men hun var nu ikke tørstig. Vi striglede lidt, og jeg besluttede mig for, at vi skulle ride lidt ala i går, og så dog.

Jeg tog derfor min hjemmelavede lammeskindssadel på hende, og så gik vi ind i hallen. Vi startede med skridt (selvfølgelig). Her var hun super fremadgående, og tog nogle rigtig lange skridt, så fint. Jeg prøvede egentligt ikke at få hende sådan rigtig til bidet, men mere en lang hals, og lodret næse. Et par gange kom hun ned med lodret næse, men normalt var hun lidt over lod.
Jeg har fundet ud af (her i går), at jeg er blevet for ivrig over (de sidste to uger), at hun skal gå til bidet. Så jeg bliver lidt for... ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men for ivrig. Jeg har nu besluttet at det skal der laves helt om på. Vi vil derfor starte helt fra bunden igen, men løse afslappede tøjler, så hun bedre selv kan søge ned, fremfor at jeg kommer til ligesom at rive hende lidt for meget ned (overhovedet ikke fordi jeg river hende i munden, tror det er meget normalt egentligt, og hun kommer slet ikke til skade af det eller noget, det er bare ikke så hyggeligt :P).
I traven var hun også bare super duper god. Kom vildt godt ind under sig, og laange skridt :) Her øvede vi også det med lodret næseryg, og hun er jo bare super god <3 Det er bare en meget federe måde at ride på. Jeg forstår slet ikke, at jeg ikke har gjort det noget før.
Jeg besluttede at vi skulle prøve en galop, hvilket jeg jo ikke er så god til uden sadel. Det er dog lidt nemmere med underlag på, da det jo støtter lidt mere.
Det gik nu helt forrygende  hun var bare så sød. Der var lige et par gange, jeg havde lidt svært at side på, men det var kun i traven :P
Vi galoperede ret mange gange, men ikke ret lang tid af gangen. Jeg havde lidt svært ved at holde hende igang, tror jeg spændte lige lovligt meget. Der var da også et par gange hvor jeg var meget mere afslappet, og her fik i vel 2 20-meter volter i træk. Et par gange drejede hun dog lidt ubevidst, men ellers kunne jeg styre hende hvor jeg ville <3

vi skridtede af bagefter..

Uhh forresten så red vi helt uden tæppe i dag, da der bare var så varmt.. Hallen fungerer også som et drivhus, så skyder på at der var en 15-20 grader derinde!!

Hun kom ret hurtigt ud på fold igen efter lidt strigling. Det gjorde hun fordi, jeg fik den idé at hun da skulle gå lidt uden dækken (og da jeg som sagt skulle nå den her tur, havde jeg ikke sådan vildt lang tid).
Hun stod der en times tid, og var bare rigtig dejlig varm. Jeg tror hun synes det var rigtig dejligt at få luftet pelsen, og få lidt sol på kroppen :)



Nå men da jeg tog ud i byen, kom jeg jo i tanke om, at det er i morgen!! Uhh. et år siden jeg fik at vide, at jeg kunne købe Ida <3 Derfor skulle jeg jo købe nogle flag, og det glemte jeg så, og da jeg så huskede det var alle butikkerne lukkede.
Derfor gik vi ind på en restaurant, som havde nogle flag hængende udenfor. Vi spurgte om vi måtte tage et, og ja, det måtte vi godt :D
Nu bliver dette indlæg dog lidt langt, men vil så gerne lige fortælle det til nogen... (og så har det samtidig ikke noget med Ida at gøre) jeg har fået den idé, at jeg vil begynde at gå med hat. Så nu har jeg købt 2 hatte, så sejt. Det er dog ret svært at finde hatte nu om dage.. øv

6 kommentarer:

  1. Tillykke! - og det var godt du fik flaget til sidst, hende damen var vildt sød!

    Du må finde nogle hatte, der også matcher Ida.

    SvarSlet
    Svar
    1. du kan sikkert få lavet en kasket med et Ida print på?q:

      btw hvad med den der Forrest Gump kasket?

      Slet
    2. Når ja den har jeg jo helt glemt!! Nej nej nej... det er jo ikke første jeg jeg beslutter mig for, at få hat! Denne gang skal det lykkes!

      Slet
  2. Okay, har ikke så meget forstand på heste men.. godt indlæg, blev lidt klogere!

    SvarSlet
  3. Fint indlæg! :)
    Håber da at du vil blive fastlæser af min blog, er nemlig af din - men det er jo op til dig. Det kunne også være dejligt, hvis du gad at smide en kommentar til det seneste indlæg.

    Knus

    kathrineenggaard.blogspot.dk

    SvarSlet