lørdag den 2. marts 2013

2/3 nyt trick

Idag startede jeg dagen med, at muge al Idas bund ud (hun står på træpiller)... Det gjorde jeg fordi, den var blevet vildt tung, våd og bare ulækker! Det tog 1½ time, og regnede ud, at jeg ca. tog 1 ton ud?!
Jeg fik derfor noget nyt strøelse ind, og det blev rigtig fint <3

Idas 'nye' boks


Jeg tog hende derefter ind fra fold, og så striglede vi lige kort. Det var som det plejer ud over, at hun væltede mig. Jeg ved ikke hvordan det skete, men hun møffede på mig, og så lå jeg ned. Vi var forholdvis hurtigt inde i hallen, fordi jeg helst ville have, at vi kunne være alene. Ingen af os gad ride dressur i dag, og været var også lidt for træls til tur. Derfor endte det med jordtræning.

Hun startede lige med, at få lov til, at rulle sig, og så bagefter fik hun ellers bare lov til, at løbe lidt rundt. Hun faldt dog hurtigt ned igen, og kom travende hen til mig <3

Jaah... min hest er ret sej
Hun var simpelthen en lille klump i dag, hun var bare så sjovt. Hun gjorde virkelig alt for, at få en godbid. Og hun stod og rystede med hovedet. Hun fik dog kun ros hver gang hun gjorde det, når jeg bedte hende om det. Hun rystede ellers rigtig godt :D
Løfte ben <3
Desuden øvede vi videre på, at løfte ben. Og efter lidt tid begyndte hun, at løfte det, før jeg rørte hende. Til sidst kunne jeg bare pege på benet, og så løftede hun det <3
Desværre kom der en hest ind undervejs, og det gjorde, at jeg tog tovet på hende. Hun har det dog med, at hun begynder at skrabe i jorden i stedet for. Det må vi lige få hende til, at stoppe med igen.
Hun var ikke så god til bakke, men det er okay.
Jeg satte mig på rampen inde i hallen, og så hyggede vi os rigtig der. Hun mulede lidt rundt omkring  og nussede mig i hovedet og diverse andre mærkellige ting. Hun var simpelthen så sjov!
Hygge
Vi striglede igen bagefter, og så kom hun på fold. Hun var bare så hyper ude på folden. Hun gearede alle de andre heste op. Til sidst (tror jeg) at de andre var blevet trætte af hende, og sat hende op i et hjørne. For hun stod nemlig i den helt anden ende af folden end de andre :/

Lille video fra i dag, hun var så sød.. Men hun bed lidt i mig ?! Skør hest

Ingen kommentarer:

Send en kommentar