tirsdag den 5. marts 2013

5/3 Verdens bedste ponyven

Vejret var da bare skønt i dag...
Der var tyve grader på min terrasse, hvor der altid er varmt... men altså, det var da stadig dejligt. Jeg fik tidligt fri i dag, så jeg spiste lidt mad ude på min varme terrasse. Derefter cyklede jeg ud til Ida i et helt fantastisk vejr. Der kan man da ikke andet end, at blive glad over.
Jeg mugede ud, og derefter hentede jeg hende ind fra fold. Hun var rigtig glad og sød... Men også lidt træt. Jeg fandt ud af, at hun havde det ret varmt under dækkenet.
Vi striglede udenfor, men denne gang alene. Det var bare så hyggeligt, og det var bare rent kvalitets tid for os.

Bagefter tog jeg rebgrimen og et tov på hende. Jeg besluttede, at vi skulle lave lidt jordtræning udenfor. Sådan ude i det fri. Derfor tog jeg tov på hende. Vi gik lidt rundt omrkring gården, hvor vi stoppede op efter lidt tid. Her startede vi med rystetræningen, som hun jo bare er blevet SÅ dygtig til :) Derefter øvede vi også løfte ben. Det fangede hun lynhurtigt, efter kun 2 gange, igen. Så det var også bare rigtig godt :D Hun gør det hver gang jeg pejer ned på hendes ben. Vi gik igen, og så stoppede vi efter lidt tid, og så trænede vi lidt mere. Denne gang begyndte jeg at løfte mit eget ben samme tid med, at jeg pegede på hendes ben. Efter nogle gange løftede hun faktisk benet uden at jeg pegede, men kun løftede mit eget ben. Det var dog kun en gang, men det skal nok blive godt med det trick træning så hurtigt som hun lærer det efterhånden. Det er blevet meget bedre end førhen, men nu ved jeg også hvad jeg skal gøre :D
Jeg begyndte også, at tænke på, at vi skulle lære et nyt trick.. jeg ved dog ikke helt hvad det skal være endnu. Jeg tænkte lidt på smile, men hun kommer bare nemt til at bide i stedet for. Jeg øvede det lidt, men jeg havde ret i min teori, hun bider af det :/ Dog gjorde hun det et par gange rigtig fint , så jeg tror måske vi skal øve det.

Jeg satte tovet som tøjler, og så hoppede jeg op på hende. Det var første gang udenfor jeg red i rebgrime, så jeg er bare stolt. Vi red lidt rundt, og da hun kom til et sted hvor der var lidt hø, blev hun lidt mobset. Hun ville gerne derhen, så jeg måtte lige sætte hende på plads. Derefter gik hun ligeså stille videre :D
Hun var bare rigtig nem og styrbar, indtil jeg ville have hende ned af en bakke. Her blev hun sur igen, så jeg hoppede af hende. Jeg satte mig derfor op igen, og prøvede så igen. Igen blev hun sur, og jeg red uden om stalden, og så prøvede jeg igen. Denne gang gik hun lidt længere, men hun vente igen om. Det er noget hun ofte har problemer med, også med bid.  Derfor synes jeg det var fint, og så hoppede jeg af, og trak hende ned igennem.
Jeg hoppede op igen. Her travede vi ca. 50 meter. Hun var bare rigtig sød, for jeg kunne stoppe hende bagefter.
Vi red forbi der hvor høet var, og her var hun også bare sød. Hun stoppede ikke op eller noget. Vi skridtede en smule mere, og så hoppede jeg ned igen. Klappede hende osv.

Vi øvede lige lidt fra jorden af igen, ryste løfte ben osv. Igen rigtig flot. Vi øvede også lidt at bakke og følg efter uden jeg havde fat i tovet... STOLT

Vi striglede lidt bagefter igen, eller det gjorde vi faktisk ikke. Jeg brugte en halv time på, at ordne hende hove. Supreme pedicure...
De blev rigtig fine til sidst, de blev både vasket, skyllet, børstet, olieret osv.

Vi gik lige en lille bitte tur ud på vejen til sidst, da det stadig var lyst lidt endnu. Det kunne dog heller ikke betale sig, at sætte hende på fold igen, da det maks var 15 min. hun kunne komme ud igen.. Hun var bare rigtig sød, hun fik lov til, at spise lidt græs... Derudover øvede vi også ryste igen :) Super sød pony

Ida var bare rigtig dygtig i dag... I morgen står det vidst på tur :) Torsdag kommer Anemargrethe og tager billeder og fredag er det HERNING hele dagen, så der får Ida fri, og lang tid på fold :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar