onsdag den 6. marts 2013

6/3 lang dag på fold

I fik en meget lang dag på folden i dag... Vi skulle egentligt have været på tur, men vejret var lidt træls så vi droppede det igen.
Jeg tog Ida ind ved 6 tiden, og så striglede jeg hende i en halv times tid. Herefter gik vi ind i hallen, og så hyggede vi lidt her. Det var først bare meningen, at hun skulle brænde lidt krudt af, men det blev også til lidt jord/tricktræning.
Hun startede med, at rulle sig, og så løb hun lidt rundt, hun kom dog hurtigt hen til mig. Derefter prøvede jeg at lave noget med nogle spande. Hun var nemlig ret 'bange' for spande da vi sprang, så jeg ville lige prøve at se hvordan det var fra jorden. Hun var bare hel kold overfor dem, også selvom jeg kastede rundt med dem, stod hun bare stille. Hun gik også hen, og kastede lidt selv rundt med dem :) Bagefter stillede jeg dem tilbage. Vi øvede ryste, som hun bare mestre totalt. Derudover var det også bare, at hun skulle blive bedre til, at løfte benet. Efter noget tids træning løftede hun det uden jeg pegede, kun hvor jeg løftede mit eget ben. Jeg øvede også med hende, at  hun skulle ryste og løfte ben på samme tid. Det var hun ikke så god til, men hun gjorde virkelig et forsøg.
Hun gik lidt væk fra mig et par gange, men med det samme travede eller skridtede hun dog tilbage til mig igen. Det er hun bare blevet så god til, hvor hun førhen ikke rigtig fulgte mig uden tov (noget der er kommet inden for den sidste måned).
Vi øvede også lidt simple ting som at følge efter. Her var hun bare super duper god. Hun drejede 360 grader med mig, og bakkede og gik frem. Alt sammen helt uden tov.
Jeg begyndte også at løbe, og her løb hun selvfølgelig efter mig, og stoppede osv. Det vigtigste er dog, at hun  et par gange satte i galop et par få galopspring med mig. Det var bare helt vildt fantastisk :)

Hun fik selvfølgelig en masse ros bagefter.
Vi gik ud i stalden igen, og her striglede vi lige et kvarters tid. Derefter kom hun ind i boksen..

Det blev kun til 1,50 time for os i dag... Men hun havde brug for lidt tid væk fra mig tror jeg :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar