lørdag den 23. marts 2013

23/3 Påskeferie

Yaai vi har lige fået påskeferie, og det er faktisk ret dejligt også selvom det ikke er mere end 6 uger siden der sidst var ferie :P Dog synes jeg påskevejret er lidt skuffende, da der altså er meget koldt. Dog er der fin solskin og meget lyst :)

Jeg startede med, at hjælpe en veninde med at ligge halm ud på folden til hestene. Det var da en værre herlighed, da hestene ikke helt kunne bestemme sig for hvilken bunke de helst ville have. Hver gang Ida havde fundet sig til rette ved en bunke, blev hun jaget væk af en anden. Til sidst kom hun hen til mig, og så stod hun der lidt indtil hun fik lov til, at komme hen til halmen.

Jeg gik op til stalden, og fik muget ud og gjort hvad der nu skulle gøres. Jeg gik igen ned til hende på folden, og hentede hende ind :)
Hun var bare rigtig sød, og forstod godt, at der var rigtig glat. Hun gik meget forsigtigt, og lige der hvor jeg bad hende om det :)

Lige da vi kom ind, startede jeg med, at øve hende i, at gå ud af porten imellem hallen og stalden. Her har hun nemlig fået en rigtig grim oplevelse.. Nu har hun så fået den fikse idé, at hun ikke vil gå forbi :/
Hun var et lille bøvl de to første gange vi prøvede, men efter de gange.. ville hun pludselig gerne :) Det er rigtig dejligt, men det skal stadigvæk trænes og trænes og trænes :P
Da vi alligevel var inde i hallen øvede vi lige vores tricks :)

Vi striglede lige lidt, og så kiggede vi på hinanden, og besluttede os for, at vi droppede dressuren fremfor tricktræning..

Derfor gik vi ind i hallen, og startede ud med tricksene. Hun er bare rigtig god til løfte ben samt ryste.. derfor besluttede jeg endeligt at vi skulle lave et nyt trick. Det skule blive kysse, og det øvede vi rigtig mange gange. Til sidst forstod hun det, og kommandoen til det er, at jeg peger på min mund :) Hun er bare rigtig dygtig, til de der tricks :) Hun lærer dem jo på imellem 1-3 dage <3
Jeg skal dog holde fast i hendes grime imens hun gør det, ellers bliver hun for koncentreret af noget andet :P Men der mangler stadig lidt træning i det :) Men nu rammer hun mig på mulen uanset hvad :)
Hun har en rigtig blød mule kan jeg fortælle jer :D

http://www.youtube.com/watch?v=JXoSnoUk1f8
(her gjorde hun det rigtig fint til sidst)
http://www.youtube.com/watch?v=8PBW9wXYAa0
(et lille tryk med mulen)

Anemargrethe som stod derinde på samme tid, ville have at jeg skulle lære hende 'harlem shake' hvorfor ved jeg simpelthen ikke. Hun mente, at hvis jeg får hende til at løfte ben, og ryste på samme tid... at hun så laver Harlem Shake... Så det må vi hellere øve på, for at gøre hende glad :P Ida forstår det dog ikke helt endnu, men det skal nok komme.

Vi gik lidt rundt i hallen bagefter, hun fulgte ikke rigtig så meget med mig rundt som normalt. Hun kom dog hen til mig ret ofte alligevel, men hvor hun så bare gik igen, og snuste lidt rundt.

Vi striglede igen bagefter, og så kom hun ud på fold igen :D

1 kommentar:

  1. God ferie til dig! (-:

    http://clhntheworld.blogspot.dk/

    SvarSlet