torsdag den 14. marts 2013

14/3 hyggetur

I dag var bare en stille og rolig dag.
Jeg hentede hende ind fra folden, i et dejligt tempo.
Hun var helt ren, så vi gjorde ikke så meget i strigling, så efter en halv times strigling, tog jeg hovedtøj og tæppe på hende.
Vi red ud sammen med en af de andre og hendes part, ud på nogle af de små veje nær gården.
Det var rigtig hyggeligt, og vi fik snakket og havde det sjovt. Desværre synes Ida lige, at hun skulle bestemme vejen et sted, men fik hende dog hurtigt på rette vej. Vi skridtede videre ud i det gode forårsvejr. Vi satte i trav, her var Ida meget fremadgående. Jeg synes faktisk, at det var ret svært, at holde sig på hende i  dag, ved ikke lige hvorfor det var sådan. Hun var nu rigtig sød, men jeg kunne godt mærke, at hun ville mere.
Vi red ind af en anden lille vej, hvor vi også fik noget trav. Her gik det lidt mere normalt, og jeg kunne sidde på hende, men hun gik stadigvæk meget fremad.
Efter en halv times ridning, vendte vi om, og så skridtede vi resten af vejen hjem. Her gik hun vildt meget fremad, og hun var bare stille og rolig. Jeg lukkede mig lidt væk fra alt andet, og tænkte på Ida, og alle de ting jeg tænker på for tiden.
Vi kom ind i stalden, og det blev til en ½ times strigling igen... Eller jeg striglede nu ikke, men jeg hyggede med hende. Efter det kom hun i boksen igen :D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar