søndag den 17. marts 2013

17/3 Det samme som sædvanligt og dog

Det jeg mener med denne overskrift er, at også selvom mange dage ligner hinanden, så er de bare helt anderledes alligevel.
I dag stod det på dressur, og Ida var faktisk rigtig fin.

Jeg startede med, at strigle hende helt ren... og ja, det var som det plejer.

Da vi kom ind i hallen, hoppede jeg op, og så red vi afsted. Jeg kunne mærke på hende, at hun var lidt træt. Hun var desuden også lidt stiv, især på den ene volte.
Da vi satte i trav, kom hun frem i en rigtig fin trav. Hun søgte ikke så meget ned, men når jeg rider letridning har jeg ikke en nær så god støtte til hende, så det er helt fint.
Hun var ret stiv på den ene volte, så meget af tiden, stod med, at løsne hende op der. Der lykkedes til sidst, men jeg havde godt nok også, fået noget ondt i benene til sidst :P Hun gik rigtig fint til sidst, hvor hun også søgte meget mere ned end i starten. Hun var lidt træls, at få i galop, og hun skød skulderen, så jeg ikke helt kunne få hende ordentligt i gang. Jeg fik hende dog, i en rigtig fin galop. Her var hun dejlig nem, at arbejde med... Jeg gav hende til sidst løsere tøjler, lænte mig frem og gav hende ben... Hun fik lov til, at galopere så hurtigt hun kunne et par langsider. Det var vildt sjovt, især fordi jeg stadigvæk kunne styre hende 100 %.
Vi hyggede i stalden bagefter, og så kom hun ned i boksen..
Her hyggede vi også lidt, hvor jeg sad udenfor boksen... Og så stod hun og kiggede på mig, imens hun spiste sit hø :D
Den anden boks er mere spændende end min... "moaaar! hvorfor står jeg ikke  i den anden boks?!"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar