søndag den 31. marts 2013

30/3 Når der er spring sat frem

Vi tog hestene ud klokken 7 i morges, og så tog jeg Ida ind ret sent (klokken 4) okay sent og sent... men alligevel.
Jeg havde ikke helt kunnet regne hvad jeg ville lave med hende i dag, men da der var sat spring op til løsspringning blev det det vi gjorde.
Hun var rigtig sød hele dagen.
Da vi striglede, kunne hun vidst godt mærke, at der skulle ske noget spændende..
Hun blev striglet godt, og så fik hun sine fine gamacher på. Vi gik ind i hallen, og så trækkede jeg hende rundt i ret lang tid.
Vi stillede 3 spring op, med den passende afstand imellem. To meget små spring først, og så et til sidst hvor vi ændrede højden :)
Herefter jeg løb med hende i trav i 5 minutters eller sådan noget. Da jeg så slap hende løs havde hun ret meget energi. Hun løb rundt i meget højt tempo i galop. Hun hoppede og dansede så vi alle blev lidt bange for hende. Hun forstod ikke helt princippet i, at hun skulle ind i 'slusen' inden springende, men hun ville dog RIGTIG gerne springe.
Hun kom nu ikke igennem så mange gange (10 gange tror jeg). Hun kom helt op på 90 cm. så det var fint nok. Vi prøvede dog også et par gange på en meter. Dog kunne hun ikke rigtig komme over, og jeg tror det var afstandende som alligevel ikke helt passede, da den næste hest også havde lidt svært ved det. Da vi så rykkede lidt rundt på det ved den, passede det bedre. Så derfor tror jeg, at det var det :P
Hun var ret sød, der var en, der gik med noget hø inde på banen, og så galoperede Ida efter hende for at få fat i det. Typisk Ida ting <3
Desuden løb hun også ret ofte hen til mig, som om hun sagde, at hun ville have mig med <3
Da hun ikke kunne komme over 100 cm, tog vi et lavt spring på 70 så hun kunne få en ordentligt tur, hvorefter jeg trak hende rundt, for at få pusten igen, inden hun kom ud i stalden.

Jeg skal have øvet hende i, selv at løbe ind i slusen, så vil løsspringe igen om en månedstid :)

Ude i stalden havde hun stadig meget energi, men det blev trappet lidt ned efterhånden som tiden gik.
Bagefter kom hun ind i boksen, og så hyggede hun sig der :)

Det var vidst ikke helt den endelige højde, og Ida er ikke i fokus... men man kan da se hvad der foregår :)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar