mandag den 25. marts 2013

24/3 Hygge dressur

Ida har været og så træt her de sidste par dage. Jeg tror det er fordi hendes dækken er lige lovlig varmt når der er så varmt om dagen. Hun skal dog have det på inden næste weekend... 2 grunde til det: Jeg har ikke nogen overgangsdækkener der ikke er ødelagt, så dem skal jeg have lappet inden :P Desuden er der stadig meget nattefrost, men ifølge DMI (Gud), så holder det op den 1/4.

Nå men jeg hentede hende ind fra fold efter de daglige opgaver, det var allerede klokken 9:15. Derfor var hun lidt betuttet over allerede at skulle ind. Da hun kun havde været ude en time.

Jeg tog hende ind, og vi striglede bare lidt som sædvanligt :P Ikke noget specielt der :P

Vi gik ind i hallen, og besluttede os for, at vi bare ville ride lidt dressur med fokus på tempoet fremfor hvordan hun gik med hovedet.

det skal lige siges, at samtidig var sneen på taget af hallen ved at smelte, og når det falder ned siger det en meget høj og farlig lyd. En lyd der har kostet mange ryttere der er faldet af. Nå.. men det var lige imens vi red, det startede da vi startede, og stoppede næsten da vi var slut med at ride... Ida var nu totalt cool overfor det, selvom jeg var vildt nervøs for at hun ville hoppe.

Vi red lidt rundt, og Ida var bare rigtig sød. Jeg tror jeg vil ride på den måde noget mere, da det altså er lidt mere hyggeligt.. og ikke så meget træningsagtigt. Som det ellers godt kan blive lidt, også selvom jeg prøver på, at det ikke skal være sådan.
Hun gik rigtig fint, godt ind under sig, og søgte da også ned.. Eller hun havde lodret pande, og det er jo også rigtig fint <3 Men ja, det var bare rigtig godt :) Hun var bare så god :D Vi øvede mange volter osv. her var hun rigtig nem, hun plejer at være lidt svær at dreje på det helt rigtige tidspunkt, men det var hun bare rigtig god til i dag :D

Jeg striglede hende forholdvist hurtig på knap en halv time, da jeg skulle nå noget bagefter. Jeg satte hende ud på fold.
Jeg hjalp med, at lægge lidt halm ud på folden, og så stod jeg og kiggede lidt på hestene. Ida var ret sjov, fordi hun blev jaget væk fra halmen (trods der var en bunke til hver hest), da hun er nederst/anden nederst i hierkiet. Men hun blev dog sur, og løn efter den ene, i fuld galop. Men da hun så skulle stoppe, gik det ned af, og så kunne hun ikke stoppe igen, hun blev bare ved med, at løbe (kender i ikke det?).. a'men det så bare så sjovt, sødt og dumt ud :P og den lille dumme, søde hest gjorde det to gange.. Ida altså <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar