mandag den 1. juli 2013

30/6 En velfortjent tur

Da jeg kom ud til skovvang, sad jeg længe og snakkede med liv og Mathilde. Jeg fik aftalt at ride en tur med Mathilde. 
Så vi fik hentet hestene, og stod og striglede. Det var super hyggeligt. Forresten så er Maurita og Ida blevet rigtig gode venner, efter det kun er de to på folden. De kunne ellers ikke klare synet af hinanden førhen. 

Det var rigtig hyggeligt, at stå der med nogle af ens bedste venner. Tanken om, at jeg ikke skulle nå noget i hele sommerferien var utrolig rar. Jeg skal nemlig ikke på ferie, så det er bare Ida og intet andet. 

Vi red afsted uden sadel. Jeg kunne mærke lige fra starten af, at det nok skulle blive en god tur. Ida var dejlig rolig hele tiden. Vi red bare i vores egen lille skov, men vi kunne alligevel finde en tur på en time uden at ride rigtig meget i ring.
Ida gik forbi den traktor der står på en skovsti helt uden at ligge mærke til den. Normalt stiger jeg af, men det behøvede jeg ikke i dag. 
Ellers var der bare ro på, og der skete ikke så meget. Vi fik selvfølgelig snakket rigtig meget, og det var så sjovt og hyggeligt. Maurita var ret frisk, og Ida en anelse doven. De påvirkede hinanden lidt, s Ida blev friskere og mau roligere. De var begge to så søde, og Ida nød det i hvert fald. Hun syntes det var rigtig rart at være ude på tur. Det har bare været længe siden, at vi har været på en rigtig tur, men det ved hun jo ikke. Dog havde jeg savnet det. For det at ride tur, er bare bedst. Det kan vi da blive enige om.

Vi fik en god trav hen af det man kalder galopstien. Jeg har ikke travet så meget på tur efter uheldet. Det gjorde at jeg var lidt nervøs. Dog var Ida jo bar en stjerne, og hun forstod, at hun måtte være langsom, og passe lidt på mig. Efter den her tur er jeg kun en smule hæmmet efter jeg faldt af. Vi travede lidt mere på en ny sti. Igen var Ida bare god.

Vejret var mere med os end de seneste dage, men det var ikke rigtig sommervarmt! Solen tittede frem bag de ellers så mørke og tætte skyer. Og lige da blæsten lagde sig, var der da også okay varmt. Det var fint til en tur i skoven.

På grund af Maurita og idas blomstrende venskab, er vi begyndt at kunne ride mere ved siden af hinanden. På den måde kan vi bedre snakke sammen, og det gør bare turene endnu bedre. 

Vi har jo som skrevet tidligere ikke redet så meget tur, men det er bare det bedste! Jeg elsker at suse igennem skoven på min bedste ven en sommerdag. Det er usammenlignelig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar