søndag den 14. juli 2013

13/7 hygge, bad, sommer og varme

Som i måske har læst, havde jeg lidt travlt. Derfor blev det til en kort dag hos Ida, og ingen indlæg. 

Jeg vil dog som altid skrive som om det var den pågældende dag (dvs. I går den 13/7)

Efter at have set idas pels i dag, følte jeg lidt, at jeg måtte give hende et bad. Hun var nemlig meget støvet, og havde græspletter rundt omkring. Desuden var hendes pels blevet vildt filtret på hendes popo, da hun havde rullet sig, kløet sig e.l
Jeg kiggede på hendes pels på bagparten, og rigtig nok, sad der en masse støv inde i pelsen, som man ikke kunne få ud med en strigle. 

Derfor gik vi ind i vandspiletovet, og så gik vi igang. Hun stod helt fint og roligt, og gik lige derop.
Jeg vasker hende yderst sjældent ved krydset, men pga varmen tænkte jeg, at det nok godt kunne gå.   Så vi gik igang, og jeg siger jer, at det var tiltrængt. Hun var helt ren alle andre steder en på bagparten, hvor vandet det blev helt brunt ved at være på hende. Alt blev vasket, men hun havde det rigtig rart, jeg tror hun synes det var rart at blive kølet ned!
Og hun blev da også helt ren, og al det trælse støv kom væk. Hendes pels lagde sig også rigtig pænt ned igen, og hun kom til at se gudesmuk ud. Ikke fordi hun var grim før, men hun var bare svedig, støvet og sådan, som en hest bare er på den her årstid.

Førhen gik hun meget frem og tilbage når hun blev vasket, men nu står hun helt stille og nyder det. 

Derefter gik vi en runde rundt om ridehuset, og så gik vi tilbage i stalden og fik en trense på. Og så hoppede jeg op indtil hun blev tør. Jeg red bare i shorts, ogå et er normalt rigtig rart, og i dag da hun var våd, var det overraskende nok ligeså behageligt. Hun blev ret hurtigt tør, pga af varmen og egentlig også forholdvis meget blæst. Så vi gik ind i stalden igen, og så fik jeg striglet hende helt skinnende! Hun var simpelthen så flot.

Det blev til en kort dag, men det hele var bare super hyggeligt, og helt fantastisk!

1 kommentar: