søndag den 14. juli 2013

12/7 Eftermiddag blev til aften

Jeg havde besluttet at ride Ida ligesom i går, og på samme tidspunkt. Men jeg og Mathilde hyggede os rigtig meget og vi fik taget en masse sommerbilleder af hestene ude på folden, så klokken blev17:30.

Det var faktisk helt fint, da jeg havde tænkt at vi skulle ride lidt, som i går. Så der var blevet rimelig køligt. Vi stod og hyggede os i stalden. Vi fik striglet, og gjorde det som vi nu plejer. Da klokken blev seks, stod vi klar med sadel og trense hvorefter vi begyndte at skridte for rundt om ridehuset.
Hun var rigtig sød, men hun var og noget mere træt end i går. Lige da vi kom op på banen satte vi i trav. Hun havde en rigtig fin fremaddrift, og h ad vigtigere er, så rundede hun sig super fint, meget bedre end i går. Også selvom jeg havde lange tøjler, gik hun også til bidet  halvdelen af tiden, og den anden halvdel gik hun med kontakt til bidet. Og når det kommer til måder at gå til bidet på, ved jeg ikke hvordan jeg skal skrive det. Der er nemlig stor forskel på de to måder, jeg har bare ikke en god måde at skrive det på.

Hun var super sød, hun gjorde ikke nogen trælse ting, såsom at skyde skulder eller løbe, det er hun faktisk helt holdt op med, hvilket er super rart. 
Hun kunne måske godt have haft lidt mere tempo på, men når der er så varmt betyder det ikke så meget. Dog følte jeg at jeg havde en lidt slatten holdning, og det er tit hvis hun er lidt i undertempo. Vi travede fem minutter mere end i går

I galop var hun også så god, vi galoperede også mere end i går. Hun var så let og fin følte jeg. Hun havde et rigtig godt tempo, og hun brugte ryggen, gik en anelse i holdning og sådan. Det var super godt og super sjovt.

Bagefter fik vi travet af, og så skridtede vi af i den forreste del af skoven. Der var simpelthen så flot derinde, og Ida var sød og rolig som jeg gerne vil have hende. 

Vi fik selvfølgelig striglet lidt igen, hvilket igen bare var dejligt. Ida er jo så sød, at alt med hende bare er fantastisk.

Efter hun kom på fold igen, gik jeg ned for at fylde op med vand, og der fulgte Ida selvfølgelig med i hvad jeg lavede. Det var mægtigt, at stå med sin hest under armen i en flot aftensol.



1 kommentar: