mandag den 15. juli 2013

14/7 vejrskifte

Undskylder forsinket indlæg

Ida bliver simpelthen så underlig når vejret skifter til blæsevejr, som det gjorde i dag. Hun får så svært ved at koncentrere sig om en ting. I dag var hun sådan, hun slog lidt hjernen fra engang imellem.

Problemet var bare, at jeg også var lidt ukoncentreret, forvirret, fraværende og småsløj. Og det jeg havde lyst til i dag, var bare en hyggelig strigle dag med en rolig og nede på jorden hest. 

Men da jeg først kommer ud til hende, står hun helt forvirret på folden, så jeg tager hende direkte ind, jeg står og prøver at få hende til at falde lidt ned, men det hjælper ikke. Da vi er kommet ind i stalden, kigger hun meget, og kan ikke helt falde ned. Men det lykkes så for hende at blive rolig igen, men på det tidspunkt er jeg meget ukoncentreret. Og sådan forløber resten af dagen sig egentligt. Hver gang jeg var klar og koncentreret på Ida, så tænkte hun på alt muligt andet. Hver gang hun var koncentreret om mig, tænkte jeg på alt muligt andet. Det undrer mig lidt, da vi altid plejer at "dele vores humør", så hvis den ene er træt, så bliver den anden også træt. Men vi havde vidst begge bare en dårlig, og dem skal der også være plads til. 

Vi skridtede også en lille tur, men det var det samme som før. Først ville hun have mad, og så ville hun ikke væk fra nogle af de heste der stod på folden, og så så hun en kat, og derefter noget plastik, som begge var mægtig spændende. Desuden havde jeg ikke sådan overskud, eller hvad man nu siger, til at få hende normal. 

Efter vi havde striglet igen og sådan, gik vi en lille tur, for ligesom at blive gode venner igen. Og det gjorde vi da også, hun var virkelig sød, og koncentrerede sig om mig, og jeg koncentrerede mig om hende.
Så det var vældig godt til sidst, men det er sådan en dag hvor man glæder sig til at komme næste dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar