torsdag den 4. juli 2013

3/7 dyrlægebesøg



Jeg havde bestilt dyrlæge til Ida i dag, da hun skulle have sin årlige vaccine samt et sundhedstjek. Jeg glædede mig utrolig meget, da vi ikke har dyrlæge så ofte. Jeg havde fået at vide, at dyrlægen ville komme om eftermiddagen. Men efter middagen er lang, så jeg måtte vente ude på skovvang nogle timer. dyrlægen Søren ringede tyve minutter før han kom, hvor jeg fik hentet Ida. Jeg nåede lige at få hende striglet lidt over, inden han kom. Da han kom startede han med at konstatere, at hun så ung ud i forhold til de seksten år der står i hendes pas. Hun var en anelse tyk, men græs, sommer og fjordhest er bare lig med en anelse overvægt. Derefter lyttede han på lungerne og hjertet, som lød helt som de skulle. Da det blev hovenes tur, sagde han at jeg snart skulle have smed (men jeg har i forvejen bestilt til på mandag, så det var helt fint). Han fortalte mig nogle spændende ting om, hvorfor hestenes hove vokser mere om sommeren end om vinteren. Til sidst blev det tændernes tur. Jeg var en anelse bekymret, da det er 1½ år siden vi har haft tandlæge, men da hun ikke har virket til at trænge har vi udskudt det lidt. Ydermere fortalte tandlægen os dengang, at hun havde utrolig gode tænder. 
Dyrlægen sagde også, at der ikke var nogle spidser eller lignende, så jeg kunne godt vente lang tid endnu. Det var rigtig rart at få konstateret, så er der lige en ting mindre at tænke på. 
Ellers var Ida bare så sød, hun var en anelse misfornøjet over at en fremmed skulle kigge på hende. Dog var hun ikke voldsom, men prøvede ligesom bare at gemme sig væk. Hun prøvede sådan at kigge om til ham, for at finde ud af hvorfor han stod og prikkede på hende. 
Til sidst blev det sprøjtetid, som hun tog super pænt. 
Er rigtig stolt over hendes opførsel, sådan en sød hest, som i dag, er virkelig værd at vise frem. Hun viste sin aller venligste side frem. Nu synes jeg altid godt om hende, men nogle dage er hun bare mere underlig en andre. Og det er ikke alle der bryder sig om det.

Da dyrlæge var gået, striglede jeg i en times tid mere. Og så fik hun sit foder.

Hun kom ud på folden, men var desværre meget urolig, så jeg blev der ude, til hun faldt lidt mere til ro.


3 kommentarer:

  1. Åh en dejlig hest du har dig!
    Jeg kan huske da jeg red... Gode tider (:

    www.aloveableturtle.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Det lyder som en virkelig flink dyrelæge!

    SvarSlet
  3. Hold op hvor er det en pæn hest du har.! Nu er jeg ikke ligefrem selv hestetypen, men jeg kan dog stadig godt se hvilke heste der er utrolig pæne.!

    http://emiliebertil.blogspot.dk/

    SvarSlet