onsdag den 17. juli 2013

16/7 Med Ida som udsigt

Jeg og Mathilde har sovet i hytten på skovvang, så derfor har jeg ikke lige haft tid til at skrive.
Men se hvilken udsigt man har når man går ud inde fra hytten!
Den lille gule prik er Ida.

Jeg havde aftalt at skulle mødes med Mathilde klokken 17:00, hvor vi så skulle spise aftensmad, og derefter ride. Dog bleve jeg, klokken 14:30, ringet op af min veninde rebekka (resofikka.blogspot.com), som spurgte om hun ikke måtte komme med. Og det måtte hun da gerne. Så vi cyklede sammen ud til Ida, hvor vi fik ordnet en masse ting. Blandt andet fik vi lukket mau og Ida ud på den store fold, og er meget imponeret over, at rebekka, som ikke har nogen erfaring indenfor heste, kunne trække Ida de hundrede meter til den anden fold uden problemer.

Efter vi alle havde spist tog rebekka hjem.

Vi fire (Mathilde, Maurita, Ida og jeg) var på en hyggelig aftentur igen. Og det var meget ligesom sidst, idyllisk, flot, hyggeligt, fantastisk og uforglemmeligt. Jeg elsker bare danske sommeraftener. 

Vi hentede hestene klokken 19:00 hvor vi gik ind med dem i stalden og striglede osv.
Det var vældigt hyggeligt.
Vi red afsted 19:40.
Ida var frisk hele turen, men ikke for meget. Hun var dog stadigvæk super sød og rolig. Ida har bare sådan et afslappet og nede på jorden temperament, og jeg elsker det! Vi to har bare ikke så travlt. Hun kigger ikke rigtig, bliver aldrig bange eller får chok, eller går alt for hurtigt. Vi hygger os i stedet og nyder hinandens selskab.
Det var en rigtig god tur, og vi fik snakket meget og sådan. Det var super hyggeligt og afslappet
Da det blev tid til en lille travetur, travede vi så langt man kan/må i et stræk. Ida var bare så dygtig, og den her aftenluft var bare så rar. Derefter red vi en runde mere i skoven, og så gik turen ud på vejen og red hjem den vej af.

Det blev til en tur på ca. en time, og da vi kom tilbage, striglede jeg lige Ida over, hvorefter hun fik foder og kom ud på folden igen.

2 kommentarer:

  1. Det var mega hyggeligt og sjooouvt!
    Det gik som smurt at få dem op på den anden fold :p

    (jeg har givet dig et "like")

    SvarSlet